Senaste nytt

Diskussion om resor för att se NFL/NHL/NBA/MLB/övrig sport på plats i USA

igelkotten

Medlem
Om man som jag är sugen på att tailgate:a och (in)supa skön stämning, så kan i många fall collegelagen vara minst lika kul som de stora! Lättare att få tag på biljetter (på lagets hemsida eller StubHub) och ofta billigare. T ex Longhorns i Austin, biljett från 30-40 USD på StubHub. Arenan (Darrel K Royal) får plats med fler än 100 000 åskådare, så garanterat bra ös! :)
 

Mr Basic

Medlem
Har sett NHL/NBA/NFL men har funderat på att åka över och se college-basketens "Final Four". Om ngn vet, är det fantasisummor vi pratar om då, eller går det ens att få tag på?
 

Senator

Moderator
Halvt OT: Kollade lite på statistik gällande hur många som går på sport per år

MLB: ca 73m per säsong
NFL: ca 17m per säsong
NHL: ca 21m per säsong
NBA: ca 22m per säsong

NCAA DIV I Footboll: 38m inklusive Bowl Games per säsong
NCAA DIV I Basketball: 27m inklusive March Madness

Jag tycker själv March Madness är den coolaste upplevelsen.
 

Senator

Moderator
Om man som jag är sugen på att tailgate:a och (in)supa skön stämning, så kan i många fall collegelagen vara minst lika kul som de stora! Lättare att få tag på biljetter (på lagets hemsida eller StubHub) och ofta billigare. T ex Longhorns i Austin, biljett från 30-40 USD på StubHub. Arenan (Darrel K Royal) får plats med fler än 100 000 åskådare, så garanterat bra ös! :)

Frågan har varit uppe tidigare, men Ole Miss är stället (University of Mississippi i Oxford)
Ranking Top 25 College Football Tailgating Schools for 2016 | Bleacher Report
 

Ohjay

Medlem
Gissar att NFL-biljetter är svårare att få tag på än NHL/NBA/MLB eftersom det är så få matcher i nfl, övriga ligor spelar ju hela jävla tiden...

Var inget problem att köpa Islanders och Rangers biljetter några veckor i förväg i vintras. Slutspel, särskilt viktiga matcher osv kan såklart bli annorlunda.
För NFL verkar det bero väldigt mycket på vilket lag det handlar om.
Är laget populärt(ex. Patriots, Cowboys) eller om det går bra för dem just nu(mycket bandwagon fans) så kan det vara slutsålt.
Annars brukar det inte vara något problem,

Halvt OT: Kollade lite på statistik gällande hur många som går på sport per år

MLB: ca 73m per säsong
NFL: ca 17m per säsong
NHL: ca 21m per säsong
NBA: ca 22m per säsong

NCAA DIV I Footboll: 38m inklusive Bowl Games per säsong
NCAA DIV I Basketball: 27m inklusive March Madness

Jag tycker själv March Madness är den coolaste upplevelsen.
Fast det där säger ju inte så mycket utan att ta med antalet matcher, vilket kan vara intressant att tänka på :)
Ex MLB har ju över 2000 matcher på en säsong medan NFL har drygt 500
 

Senator

Moderator
För NFL verkar det bero väldigt mycket på vilket lag det handlar om.
Är laget populärt(ex. Patriots, Cowboys) eller om det går bra för dem just nu(mycket bandwagon fans) så kan det vara slutsålt.
Annars brukar det inte vara något problem,


Fast det där säger ju inte så mycket utan att ta med antalet matcher, vilket kan vara intressant att tänka på :)
Ex MLB har ju över 2000 matcher på en säsong medan NFL har drygt 500

Absolut, men också en högre snittkapacitet per match. Men jäkla skillnad på 8 eller 81 hemmamatcher på en säsong
 

Mr Basic

Medlem
Instämmer med @Ohjay (lyckades inte citera :confused:). Med vissa undantag tror jag lagets "form" spelar väldigt stor roll.
Jag har alltid köpt biljetter i god tid innan resa och alltid via hemmalagets hemsida = Ticketmaster/ticket exchange. Oftast har jag fått riktigt bra platser med ett maxpris på 1500kr/biljett men med två undantag($-kursen spelar självklart in också).
Toronto Mapleleafs(visade sig vara Hall of Fame game när Lidström blev invald, så kanske därför) och Chicago Blackhawks.
Ngn som nyligen besökt Washington Wizards?
 

MrDollar

Medlem
Om någon är i L.A mitten på november/början december så går jag gärna och ser en NHL match eller NBA. Antar att det bara är dom 2 ligorna som är igång då?
 

jerixon

Medlem
Eftersom jag har gått på College i USA och bott där samt har en hel del polare som är sportnördar har jag som sagt betat av det mesta.
Blir alltid ett par matcher per säsong och NBA, NFL, NHL, MLB, NCAA Basket, Football, Hockey osv har betats av och fortsätter betas av!
Jag tycker den här tråden är toppen, då jag ofta reser för att se sport.
Senast i våras var det NBA och NHL under en helg i Chicago och i påskas blev det NBA Basket i Orlando.
Något jag annars kan rekommendera är att se Ryder Cup live. Hazeltine sist var amazing!
 
Toppen