Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

GOTBound

Medlem
IMG_6767.jpeg
IMG_6769.jpeg
IMG_6770.jpeg
IMG_6772.jpeg
IMG_6773.jpeg
IMG_6774.jpeg
IMG_6775.jpeg
IMG_6776.jpeg
Prime Grill…
Jag och @Mrs. GOTBound åt en alldeles för tidig middag…
 

dave.s

Medlem
Öppet för Platinum-medlemmar att boka nu. Själv bokade jag Nyko Kitchen. Bekräftelsemejlet säger ingenting om några begränsningar gällande val av rätter, så ska bli spännande att prova. Någon som varit där?

Blev ett besök på Nyko Kitchen. Väldigt mediokert. Betalade runt 800 för dricka. Det hade varit ett ok pris för upplevelsen om mat hade ingått!

Man fick välja förrätt+huvudrätt eller huvudrätt+efterrätt. Inga undantag iaf så det var bra.

Allt var helt ok men absolut inte ens lite nära att vara värt det med de priser som är normala om det inte är amex-deal.
Okunnig och/eller oengagerad service. Vill hoppas att restauranger använder denna deal för att sälja in sig och få återkommande kunder.
Har ännu inte varit med om att vilja komma tillbaka och betala fullpris till något av ställena som haft erbjudandet.

Konstnärsbaren var nära dock, trevligt ställe. Inte omöjligt att det blir ett besök någon gång där fullpris faktiskt betalas.
 
Middag på Ateneum, trevlig personal och atmosfär, bra mat och vin. Hade tydligen inte bokat via appen, men det löstes enkelt på plats.

Var bara Waguy carpaccio startern som inte ingick. Blev en carpaccio till förrätt iaf, torsk och lammracks och så delade vi på pavlovan.
 

bvs

Medlem
Middag på Ateneum, trevlig personal och atmosfär, bra mat och vin. Hade tydligen inte bokat via appen, men det löstes enkelt på plats.

Var bara Waguy carpaccio startern som inte ingick. Blev en carpaccio till förrätt iaf, torsk och lammracks och så delade vi på pavlovan.

När vi var på Ateneum förra perioden så ingick Wagyu carpaccio :(
 

palmen

Moderator
Ångbåtsbryggan igår
Toast Skagen till förrätt och utskuren biff till huvudrätt. Hur var det nu, seafood (skaldjur) ingick inte?
20240517_204708.jpg
20240517_212350.jpg

Långt ifrån det bästa man ätit, men här betalar man ju en hel del för location. Äta ute i solnedgång i Stockholm på vattnet är rätt oslagbart.
 

mrestes

Medlem
NOI igår. Tartar på hälleflundra riktig bra. Stekta rödräkor “al pil pil” perfekt stekta, bra men överdränkt i olja, typ 1,5 dl.
Stekt Gösfilé: Ok men fattig, väldigt lite tillbehör. Butterfly, Grillad havsaborre: Shipwreck. Synd för fisken var bra och perfekt grillat men den log under en kylskåpskall potatis/tomat salad som var helt smaklös, osaltad och nästan ingen dressing. Och det gjorde att fisken var inte direkt varm efter någon minut. Sedan fanns 4-5 riktigt stora krutonger på tallriken, typ 3*3*3 cm, som var också helt smaklösa och omöjligt att skära. Jag kan inte förstå hur denna rätt hamnade på menyn. Har ingen någonsin provlagat och provätit rätten? Eller finns det en head chef som alla är livsrädda för så de vågar inte säga till när en rätt är helt fel tänkt.

Miljön. Fin trots inga fönster. Borden är väldigt nära varandra så det blir rätt högljutt även när restaurangen är bara 2/3 delar fullt och du hör allt vad borden bredvid dig pratar om.

Service: Är det här ett lyxhotell? Vid varje rätt frågade de vem som skulle äta vad när de kom med trots endast 2 personer vid bordet. Min favorit restaurang i Uppsala har jag sett klara var grupper på 10 personer utan att fråga, servitören tar noggrann notering vid beställning) där alla äta olika rätter till och med några med speciella önskemål typ ingen krutonger. Vi fick hälla upp eget vin förutom första servering och sista ur flaskan. Blev aldrig tillfrågad om kaffe eller dessert efter avdukning av varmrätten trots att vi satt där 20 minuter. Efter 10 försökte jag få ögonkontakt med någon av de 2 servitörer utan att lyckas trots att de gick förbi vårt avdukade bord flera gånger. En var för upptaget att prata med två tjejer i hotellpersonalen. Till slut fick jag ögonkontakt med bartendern när 20 minuter hade gått och gjorde handsignal för notan och vi fick äntligen lämna lokalen.

Skulle aldrig äta där om man betalade hela notan. Vinet kostade 1600 kr trots ett inköpspris på Bolaget för strax över 300 som måste anses vara är högsta nivå för påslag. Men det var i alla fall från 2018 så man betalar lite för lagringen. Och det var riktigt bra, Sandhi Santa Rita Hills Chardonnay, och jag ville prova eftersom jag vet att Sandhi gör viner som frun gillar och jag ville se hur väl den klarade 6 års lagring eftersom jag har nyligen köpt ett annat av deras Chardonnay som jag tänker lagra 6-8 år.

Vet inte heller om jag kan rekommenderar NOI för en kväll med grattis mat heller eftersom varmrätterna var som bäst ok och som värst riktigt dåligt.
Av de 5 måltider vi har haft hittills är det nog endast Bockholmen jag skulle gå tillbaka till när jag tänker på helheten. Ricordi var bäst på mat men efter igår jag inser att jag behöver undvika miljöer där man kan inte höra sig själv prata.
 
Toppen