Senaste nytt

Delta tar bort lounge access för egna Elitemedlemmar i eco

Hafermann

Medlem
Hoppas detta inte är starten på en trend. Delta låter alltså inte sina egna medlemmar ens med högsta tier besöka Sky Club när de flyger ekonomi eller Delta Comfort.

Obs! Övriga SkyTeam Elites släpps in. T.ex Flying Blue Gold och uppåt.


1669837878524.png
 

JacobGBG

Medlem
Värdet på statusnivåerna blir ju då väldigt tveksamt. Om du flyger business så har du ju ändå någon sorts lounge-access.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
De har ju redan sedan tidigare inte access vid domestic, men det är definitivt en rejäl försämring. Uppenbarligen tycker delta det är viktigare att vara kompisar med amex än med sina egna frequent flyers om de flyger economy eller blandar.
 

Hafermann

Medlem
Det sjuka är att med Deltastatus kan man besöka till exempel Air Mexicos lounger och checka ett extra bagage när man flyger AM och reggar Delta. Hos Delta får man ingetdera.
 

JacobGBG

Medlem
De har ju redan sedan tidigare inte access vid domestic, men det är definitivt en rejäl försämring. Uppenbarligen tycker delta det är viktigare att vara kompisar med amex än med sina egna frequent flyers om de flyger economy eller blandar.
Definitivt, tror det är här vi ser baksidan av att man i USA har så generösa poäng-giveaways på CC.
 

Homer

Medlem
Delta's lounger är tydligen ständigt överfulla, detta anges ofta som anledningen:

AA and UA allow club access to co-branded credit card holders. DL allows access to any Amex Platinum card holders, not just the co-branded card.
The overcrowding problem is unique to DL.


Om så är fallet, så i stället för att ta bort en Amex förmån så försämrar det för sina egna medlemmar.

 

Hafermann

Medlem
Delta's lounger är tydligen ständigt överfulla, detta anges ofta som anledningen:

AA and UA allow club access to co-branded credit card holders. DL allows access to any Amex Platinum card holders, not just the co-branded card.
The overcrowding problem is unique to DL.


Om så är fallet, så i stället för att ta bort en Amex förmån så försämrar det för sina egna medlemmar.


Så är det. Varje gång jag flugit Delta i US är det kö till loungen. Något behövde göras, men detta är enligt mig fel åtgärd.
Kanske borde de istället splitta loungerna i ”status”lounger och businesslounger så som tex LH och SK har gjort. Endast Premiumkabinerna i bizlounge då. Det skulle innebära lugnare i businessloungerna och även om det skulle fortsätta vara tryck på de övriga loungerna tas möjligheten iaf inte bort för statuspax.

Istället kommer detta väl få effekten att de som måste flyga mycket Delta och i Eco, krediterar till annat bolag i SkyTeam och fortsätter ha access.
 
Toppen