Senaste nytt

Delta ställer in Stockholm/Köpenhamn vintern 23/24

jerixon

Medlem
Brukar de inte normalt köra dem båda som säsongslinjer?
Så har det varit förr om åren varje fall vet jag.
 

Claes L

Medlem
Köpenhamn var väl annonserat som en säsongslinje när den startade? Stockholm är såklart svårt med en punkt-till-punkt i lågsäsong när SAS redan har en daglig avgång. Dock lite förvånande att Berlin också bara blir stående med en daglig avgång till New York (United).

Märkligt att ingen har vågat prova CPH/ARN-ATL

CPH-ATL fanns innan med DL (2010ish åkte jag den), men med tanke på att den inte finns kvar fanns väl inte underlaget.
ARN-ATL fanns runt den tiden också... flög den ett par gånger.
Men efter den försvann så kom ARN-JFK.... vilket jag inte förstår alls då det redan finns ett gäng på den rutten men ingen till ATL....
 

mha321

Medlem
ARN-ATL fanns runt den tiden också... flög den ett par gånger.
Men efter den försvann så kom ARN-JFK.... vilket jag inte förstår alls då det redan finns ett gäng på den rutten men ingen till ATL....
Passagerarantal för destination traffic till och från new York från Stockholm är nog mångdubbelt högre än Atlanta.

Visst finns det conection trafik men de flesta tar nog hellre en connection i Europa i det fallet - för deltas fall Amsterdam dit de har många flyg.
 

Xilan

Medlem
Äsch, varför ska Delta flyga själva till alla Europas huvudstäder när de har sin hub på AMS och samarbete med KLM? Helt oförklarligt att ha en året runt-linje till en ändhållplats i norra Europa utan transfermöjligheter.
OT: Den dagen Bromma stänger och BRA får flytta med till Arlanda men tappar sin usp hoppas jag att de ”går med” i Sky Team. Det skulle öppna helt nya marknader att få in matning från Air France/KLM och Delta. Visst, det kanske inte är nån megastor marknad, men industrialiseringen i Norrland kommer innebära mycket mer resande till de regionerna. Någon kommer behöva fylla hålet som SAS kommer lämna efter sig.

Tills vidare är dock Deltas året-runtsatsning på CPH och ARN säkert svår att räkna hem.
 
Toppen