Senaste nytt

Delta ställer in Stockholm/Köpenhamn vintern 23/24

palmen

Moderator
Det blev inte långvarigt med Delta till Stockholm och Köpenhamn. Kommer ställas in under vintern, får väl se om det kommer tillbaka till sommaren 24.

 

fcx

Medlem
Köpenhamn var väl annonserat som en säsongslinje när den startade? Stockholm är såklart svårt med en punkt-till-punkt i lågsäsong när SAS redan har en daglig avgång. Dock lite förvånande att Berlin också bara blir stående med en daglig avgång till New York (United).

Märkligt att ingen har vågat prova CPH/ARN-ATL
 
Äsch, varför ska Delta flyga själva till alla Europas huvudstäder när de har sin hub på AMS och samarbete med KLM? Helt oförklarligt att ha en året runt-linje till en ändhållplats i norra Europa utan transfermöjligheter.
 

PopLars

Medlem
Köpenhamn var väl annonserat som en säsongslinje när den startade? Stockholm är såklart svårt med en punkt-till-punkt i lågsäsong när SAS redan har en daglig avgång. Dock lite förvånande att Berlin också bara blir stående med en daglig avgång till New York (United).

Märkligt att ingen har vågat prova CPH/ARN-ATL
CPH-ATL fanns innan med DL (2010ish åkte jag den), men med tanke på att den inte finns kvar fanns väl inte underlaget.
 
Jag ser inga Norse-avgångar i vintertidtabellen. De kanske inte är laddade än, eller så sätts linjen på paus?
Jag som tycks ha kikat slarvigt. Sista avgången är i slutet av oktober. Norse andra avgångar i t.ex. december, såsom dagliga linjen från Paris, är bokningsbar på deras hemsida.
 

Hachans

Medlem
Äsch, varför ska Delta flyga själva till alla Europas huvudstäder när de har sin hub på AMS och samarbete med KLM? Helt oförklarligt att ha en året runt-linje till en ändhållplats i norra Europa utan transfermöjligheter.

Precis så. Det är få som vill åka till Stockholm på vintern.

Nu är dock frågan - när slutar sommarprogrammet gälla?

Kommer min Deltaflygning till ARN gå som planerat i oktober tro?
 

fcx

Medlem
Precis så. Det är få som vill åka till Stockholm på vintern.

Nu är dock frågan - när slutar sommarprogrammet gälla?

Kommer min Deltaflygning till ARN gå som planerat i oktober tro?
Sista flyget från Stockholm verkar vara laddat 28 oktober.
 
Toppen