Senaste nytt

Curve betalkort

intuition

Medlem
En "lustig" effekt när man byter kort (upp- eller nedgraderar) och GBIT:ar.
Man kan ju omedelbart flytta transaktioner utifrån det nya kortets begränsningar. Men, när man väl aktiverat det nya kortet filtreras nya transaktioner till att bara visa nya kortet. Dvs, när du gör en GBIT på en transaktion som gjordes med förra kortet så syns inte debet. Summan "spenderat denna månaden " räknas upp, men debiteringen på t.ex. sas mc kortet syns inte i Curve
 

eddo

Medlem
Frågan är om vi verkligen får en ny kampanj samtidigt som kampanjen med 50% statuspoäng? Jag har hur som helst laddat och uppgraderat till Curve Black för att håva in statuspoäng :cool:

Värt att tillägga att det är ett otroligt prisvärt kort sett till reseförsäkring vilket någon på forumet gjorde mig uppmärksammad på för ett tag sedan!
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Nu fick jag ett fysiskt kort hem i brevlådan som jag aktiverat. Men vad ska jag ha det till? Trodde man fixade allt i appen när det var dags.

#newbie
 

mha321

Medlem
Nu fick jag ett fysiskt kort hem i brevlådan som jag aktiverat. Men vad ska jag ha det till? Trodde man fixade allt i appen när det var dags.

#newbie
Betala på ställen som inte tar contact less (few and far apart här hemma men inte i tex USA) Ta ut pengar i automat. Finns säkert fler.
 

Zniper

Medlem
En fundering hur ni gör angående GBIT.
Jag har hittills kört med mitt amex/ sas mastercard tills det kommit ett mail om att en kampanj är på väg och då skiftat till att köra curve med underliggande vanligt bankkort.

För att kunna nyttja GBIT fullt ut, kör ni alltid Curve med ett underliggande bankkort och går in och flyttar transaktioner till sas mc dagligen när det inte kommer någon kampanj?
Annars kan man ju bara nyttja GBIT från när man får mailet eller missar jag något?
 

donski

Medlem
Curve är en av fler pusselbitar.

Först måste man bestämma om man ska jaga vouchers (Amex) eller poäng (Curve + SAS MC) och i mitt fall varierar detta under årets gång. Just nu till exempel vet jag att jag inte kommer att uppnå en till voucher i år och då går allt spend på Curve Black + bankkort för att senare hamna på SAS MC i februari, förhoppningsvis under en dubbelpoänghelg.

Efter det blir Amex huvudkortet igen fram till 1/2/3 vouchers är hemkammade förutom under dubbelpoänghelger (när mejlet kommer blir det Curve + bankkort igen). Personligen värderar jag vouchers lite högre just nu eftersom jag har en del poäng som sitter.

I min räkning har 90 dagars GBIT ändrat spelet när det gäller Betalo för nu blir det mer lönsamt att betala 1.9% och få dubbelpoäng på räkningar.

Och såklart beror allt detta på att SEB fortsätter med kampanjhelger som de har gjort hittills vilket är inte alls garanterat med tanke på de förändringar som sker just nu.
 
Har blivit bjuden till ett land där cash is king fortfarande, så har en fråga angående spend på Curve med SAS MC som underliggande. Om man gör kontantuttag med Curve, blir det en transaktion på MC eller även där kontantuttag, alltså får man poäng?

Tidigare förde jag över pengar till revolut och tog ut men den vägen är ju stängd sen i somras.

Om curve inte är ett alternativ längre, finns det annat tips någon har? Om det blir för off-topic, så ber jag om ursäkt!
 

FilipJ

Medlem
Någon som har koll huruvida det funkar att ha flera cruve-kort till samma underliggande debit- respektive kreditkort? Sökt på forumet och hittar inget.
 
Toppen