Senaste nytt

Curve betalkort

Dawes

Medlem
"Preauth on new card wasn't authorized"
Någon som fått detta vid gbit?
Jag har 3 transaktioner som vägrar gå igenom. Jag har även sedan första försöket kört gbit på mer än det totala beloppet för en av transaktionerna så det är inte beloppet som är/var för stort eller kan en enskild transaktion vara för stor?
Det är större transaktioner men inga monstersummor på något vis.
Höjde precis köpgränsen ytterligare, sover på saken och ser om det är mer samarbetsvilligt imorgon om inte annat.
 

MrRob

Medlem
"Preauth on new card wasn't authorized"
Någon som fått detta vid gbit?
Jag har 3 transaktioner som vägrar gå igenom. Jag har även sedan första försöket kört gbit på mer än det totala beloppet för en av transaktionerna så det är inte beloppet som är/var för stort eller kan en enskild transaktion vara för stor?
Det är större transaktioner men inga monstersummor på något vis.
Höjde precis köpgränsen ytterligare, sover på saken och ser om det är mer samarbetsvilligt imorgon om inte annat.

Jag hade det problemet för något år sedan. Vill minnas att det höll i sig under resten av helgen - men jag har läst om flera som bara haft problemet någon timme och det sedan släppt igen. Sedan dess har jag håll mig till max tre transaktioner per kort och tvåtimmarsperiod och felet har aldrig återkommit.

Krisar det så testa ta bort ditt MC och lägg till det igen. Ingen aning om det hjälper men kanske :rolleyes:
 
Jag hade det problemet för något år sedan. Vill minnas att det höll i sig under resten av helgen - men jag har läst om flera som bara haft problemet någon timme och det sedan släppt igen. Sedan dess har jag håll mig till max tre transaktioner per kort och tvåtimmarsperiod och felet har aldrig återkommit.

Krisar det så testa ta bort ditt MC och lägg till det igen. Ingen aning om det hjälper men kanske :rolleyes:


Fick det problemet igår, släppte efter ett tag, kunde GBIT några fler transaktioner. Sedan kom felet åter. Trodde det skulle ha släppt nu på morgonen, men icke, felet kvarstår. Vad är nästa steg? Kontakta SEB?
 
Ingen aning, min uppfattning har sedan Curves tidigare försök med Amex varit att Amex aldrig kommer att hoppa på Curve, men jag har gärna fel! :oops:
Mest troligt lär det väl bara handla om en miss dock.
Lång historia kort. Amex fanns med i tidigt skede men när Curve exanderade 2019 så blockerade AMEX böjligheten att lägga till deras kort hos Curve. Det finns mycket mer att läsa via google om man är intresserad.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Fick det problemet igår, släppte efter ett tag, kunde GBIT några fler transaktioner. Sedan kom felet åter. Trodde det skulle ha släppt nu på morgonen, men icke, felet kvarstår. Vad är nästa steg? Kontakta SEB?

Det sista du ska göra är att kontakta SEB. (läs: gör det inte alls)
Gör ett nytt försök, funkar det så funkar det, annars sätt det på shit happens kontot. You win some, you loose some.
 
Toppen