Senaste nytt

COOP Medmera mer

Tips till er som har problem att komma i kontakt med Coop/Entercard och säga upp kortet. Installera den nya ’Coop MC’-appen. Finns mailfunktion i den som går utmärkt att använda till uppsägning :)
 

intuition

Medlem
Någon som fått igenom sin E-fakturan och autobetalning?
Har väntat i 2 veckor, får inget svar från deras kundservice o_O. Vill ej vänta i deras telefonkö med 90pers före :confused:.
ja, jag anmälde e-faktura i min bank i början av mars och fick ett mail från entercard några dagar senare:

"Din anmälan för e-faktura är nu registrerad och första fakturan kommer att skickas direkt till din
internetbank från och med nästkommande månad.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss

Med vänlig hälsning
Kortservice
EnterCard AB"


OBServera alltså att första fakturan, dvs den med det ev överförda saldot från gamla kortet inte kommer som e-faktura. Den kommer kanske inte heller som pappers-faktura, jag ser bara info om den i inloggat läge på entercard-sidan. Man får bara belopp, konto och OCR.
Så se till att betala den manuellt före den siste mars!
Det är inte pålagt någon avi-avgift på beloppet.
 

intuition

Medlem
Det nya Coop-kortet (entercard) kostar ju 295kr + 95 kr för extrakort. Är det någon som vet när de tänker debitera det? (Det heter ju "gratis första året" som jag antar riktar sig till nyteckning, men tillämpar de det även för den som fick kort utbytt och isf 12 månader från när kortet byttes ut?)
 

ekf

Medlem
Vad oväntat...

”Problem i samband med en teknisk uppgradering förra helgen har gjort att ungefär 10 000 svenskar fått sina inköp registrerade dubbelt på kreditkortet den gångna veckan. Det handlar bland annat om Coop-kortskunder, men nu ska de flesta ha rätt saldo igen.”
Pengar drogs dubbelt för tusentals Coop-kunder | SVT Nyheter

”Så de allra flesta ska ha rätt summa på kontot nu, säger Melita Ringvold, kommunikationschef på EnterCard.”

”– Vi har ju sådana här uppgraderingar med jämna mellanrum då det kan bli lite instabilt en kort period. Det beklagar vi verkligen.”

Tur att man inte har kvar kortet...
 

joakgarp

Medlem
Vad oväntat...

”Problem i samband med en teknisk uppgradering förra helgen har gjort att ungefär 10 000 svenskar fått sina inköp registrerade dubbelt på kreditkortet den gångna veckan. Det handlar bland annat om Coop-kortskunder, men nu ska de flesta ha rätt saldo igen.”
Pengar drogs dubbelt för tusentals Coop-kunder | SVT Nyheter

”Så de allra flesta ska ha rätt summa på kontot nu, säger Melita Ringvold, kommunikationschef på EnterCard.”

”– Vi har ju sådana här uppgraderingar med jämna mellanrum då det kan bli lite instabilt en kort period. Det beklagar vi verkligen.”

Tur att man inte har kvar kortet...
Är mest irriterad att jag hade kvar mitt gamla Coop mm så pass många år. Först sedan några månader tillbaka efter jag sade upp Coop som jag ser hur bra andra kreditkort det verkligen finns ute på den svenska marknaden. Har verkligen fått upp ögonen.
Så tack Entercard för att ni är sämst och att jag idag lever gott med andra väldigt förmånliga kort i plånboken ;-)
 

mry

Medlem
Nu kan man inte logga in och man har inte fått någon faktura denna månaden heller så det fortsätter ju bara med enter card problem.
 

Voyageur

Medlem
Tack och hej Coop mastercard avslutat sen i förrgår. Snabb och trevlig betjäning av en ung kille som förstod dialogen kvickt. Kreditering av årsavgift bör komma inom ett par veckor
 
Är det fler än jag som har fått en faktura på 295 SEK från Entercard för årsavgift, trots löfte om första året gratis? Var i så fall noga med att inte godkänna fakturan slentrianmässigt.
 
Last edited:
Toppen