Kul att ha gjort detta men det fanns en hel del nackdelar framförallt om man startade i Skandinavien:
- Trånga säten, framförallt mycket dålig bredd
- Trång kabin med bara 4 trånga säten i bredd
- Ingen större tidsvinst om man skall räkna in byte i London eller Paris
- Alltid risk för väskstrul vid bytet i London
- Dyrt, har för mig att ordinarie pris var 25% (eller 40%?) över första klass-pris
Sen fanns det ju i och för sig fördelar också:
- Oöverträffad glassighetsfaktor (oslagbart diskussionargument mot de som ej flugit...)
- Trevliga medpassagerare och lounge (Speedwing)
- Fina små gifts (typ ljussläckare i nysilver etc...)
- Kul med de legendariska fllightnumren BA001 och BA002
- Den största fördelen var ju givetvis för de som bodde i London eller NY, de kunde i vissa fall åka på möte "över dan" och slippa övernattning.
- Trånga säten, framförallt mycket dålig bredd
- Trång kabin med bara 4 trånga säten i bredd
- Ingen större tidsvinst om man skall räkna in byte i London eller Paris
- Alltid risk för väskstrul vid bytet i London
- Dyrt, har för mig att ordinarie pris var 25% (eller 40%?) över första klass-pris
Sen fanns det ju i och för sig fördelar också:
- Oöverträffad glassighetsfaktor (oslagbart diskussionargument mot de som ej flugit...)
- Trevliga medpassagerare och lounge (Speedwing)
- Fina små gifts (typ ljussläckare i nysilver etc...)
- Kul med de legendariska fllightnumren BA001 och BA002
- Den största fördelen var ju givetvis för de som bodde i London eller NY, de kunde i vissa fall åka på möte "över dan" och slippa övernattning.