Senaste nytt

Checka in bagage för bara första delsträckan

HerrBot

Medlem
Nu ska vi se. Jag har två bonusresor i sommar som råkar dela mellandestination (ADD). Istället för att åka hem emellan tänkte jag stanna en vecka i Etiopien (och strunta i första resans sista ben). Men det innebär att jag skulle behöva checka in bagaget bara första benet på första hemresan.

Tänker det inte borde vara några problem, men jag har aldrig gjort så här med länkade biljetter. Vore surt om bagaget fortsatte hem till Sverige...

Misstänker att det är många här som har full koll :) Några tips?
 

Hachans

Medlem
Du kan ha tur, men troligen kommer de vägra det eftersom skiplagging inte är tillåtet. Ska du göra detta så funkar det bara med handbagage.
 

Rickard_O

Medlem
Nu ska vi se. Jag har två bonusresor i sommar som råkar dela mellandestination (ADD). Istället för att åka hem emellan tänkte jag stanna en vecka i Etiopien (och strunta i första resans sista ben). Men det innebär att jag skulle behöva checka in bagaget bara första benet på första hemresan.

Tänker det inte borde vara några problem, men jag har aldrig gjort så här med länkade biljetter. Vore surt om bagaget fortsatte hem till Sverige...

Misstänker att det är många här som har full koll :) Några tips?
Har du ingen utresa från Sverige att ta hänsyn till eller bokade du Utresan från Etiopien i hopp om att kunna göra så här?

Beroende på hur lång mellanlandning du har i Addis kan det funka, är den kort kan det va så att dom nekar dig som @Hachans säger, är den lång kan du ju säga att du vill hämta ut ditt bagage för du behöver kläder vilket skulle vara rimligt.
Men skulle inte utgå ifrån det iaf.
 

HerrBot

Medlem
Kan du inte ta bort sista legget hem? Och ha en open jaw med slut i ADD på den första resan?

Båda resor married segments, tyvärr. Försökte böna och be med supporten, men tji :( Så det blir till att flytta ena resan eller ta 20 dryga timmar fram och tillbaka med en övernattning i Köpenhamn :D
 
Toppen