Senaste nytt

British Airways status match för Eurobonus (för boende i USA/Kanada)

nissefalk

Medlem
Om ni kan så hoppa på detta erbjudande, BA Guld är riktigt bra status och efter ett år så ramlar man ner till Silver och det är också bra med bla lounge access inrikes med American, skicka PM om ni vill ha en USA address så kan jag bidra med en sådan.

Det går sedan att ändra tillbaka till en Sverige address efter man fått matchning
 

Tomas E

Medlem
Det här är en smått unik kampanj, för som Head for Points påpekar har BA nästan aldrig haft några statusmatchningskampanjer.

Så man kan ju hoppas att detta är ett byte av inställning från dem, eftersom de förbarmar sig över SAS kunder. Å andra sidan vill de specifikt att de som matchas ska flyga transatlantiskt i business (eller first) för att få behålla statusen, så det kan ju vara så att de inte tänkt matcha inom Europa.
 

Penguin

Medlem
Om ni kan så hoppa på detta erbjudande, BA Guld är riktigt bra status och efter ett år så ramlar man ner till Silver och det är också bra med bla lounge access inrikes med American, skicka PM om ni vill ha en USA address så kan jag bidra med en sådan.

Det går sedan att ändra tillbaka till en Sverige address efter man fått matchning
Det står i villkoren att man efter 6 mån ramlar ner till den nivå man ska tillhöra enligt TP insamling (såvida man inte genomför flygningarna).

Jag ansökte igår för att matcha min Air Canada status, tvivlar dock att jag kommer nyttja den då det enbart är AC eller SkyTeam bolag som är intressanta från YOW.
 

RonnieK

Medlem
Skickade in matchning mot EBG idag. Har en bokning redan till Sverige med Finnair - tyvärr är den bokad med AY-nummer men har man flax så kanske den räknas in då den krediteras till BAEC.
 

fcx

Medlem
Skickade in matchning mot EBG idag. Har en bokning redan till Sverige med Finnair - tyvärr är den bokad med AY-nummer men har man flax så kanske den räknas in då den krediteras till BAEC.
Måste tyvärr vara på BA-nummer på bägge flighterna, men BA-nummer på AY-operated är tillåtet. Kan vara värt att titta på om det är värt det att boka om?
 
Toppen