Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni bra!

fcx

Medlem
Idag fick jag ett inställt flyg från BA. Mailet jag fick var supertydligt:
upload_2022-3-11_21-36-13.png


Längre ner i mailet fanns det en länk att klicka på. Där kunde jag online boka om biljetten (både utresa och retur) till valfri annan dag och avgång, utan att betala varken ändringsavgift eller fare difference. För mig passade det bättre att flytta avgången till två månader senare, och det gick på mindre än en minut, utan att behöva ringa kundtjänst eller betala extra. Det är så här man vill att det ska fungera varje gång.
 

AABack2ARN

Medlem
Du verkar ha lite "otur" med dina BA-bokningar... ;) Men meddela gärna oss vilka flyg du har planerat i händelse av att man verkligen skulle behöva flyga en viss avgång! Lite intressant att de redan ställt in flygningar i mitten av juni.
 

LarsCph

Medlem
Jeg fik min rejse med BA816 den 18. juni 15.30-18.25 fra London til København aflyst. Egentlig inte noget som hører hjemme i "bra" gruppen syntes jeg. Det var min connection på en returrejse fra Portland (OR) og bedste alternativ gav mig 8 timers stopover i London - det havde jeg ikke særlig meget lyst til, 8 timer i en stopfuld lounge er ikke så spændende. Jeg afbookede rejsen og flyver nu med Finnair i stedet, deres business class er bedre end den gamle British Airways seating og billetten ganske meget billigere. Til gengæld med en domestic connection i US mellem Seattle og Portland.
 

Peter65

Medlem
Efter 2 nekande svar och 1 överklagan (från mig) kom detta mail från BA

Your recent compensation claim – an apology from British Airways

We recently contacted you about your compensation claim in relation to the cancelled BA792 flight to Gothenburg on 23 April 2022.

Unfortunately there was an error in the way we initially categorised a number of cancelled flights so we incorrectly advised you that you were not entitled to receive EU compensation on this occasion.

We're extremely sorry for this mistake. We’re processing the compensation you’re owed and this will be with you within 30 days


Tackar för det ;)
 

nissefalk

Medlem
Skulle egentligen lägga denna i hej från loungen men den passar bra här, för oss som flyger från Landvetter så är ju det riktigt bra av British Airways att flytta vårat flyg till Terminal 3, kom dit 2,45 innan flyget hem 11:35 i Torsdags så blev det besök hos Cathay, Qantas och British Airways loungen, tog ingen bild på Cola Zero och en påse chips från BA loungen men så här såg det ut från de 2 förstnämnda

119283-4e8c5ca7175749f516503c5e6382e770.jpg


119284-09ecc1b653162942cbee5b58e4f69a99.jpg
 

Attachments

  • cx lounge May 19.jpg
    cx lounge May 19.jpg
    51 KB · Visningar: 80
  • Qantas lounge may 19.jpg
    Qantas lounge may 19.jpg
    67,6 KB · Visningar: 78

GOTBound

Medlem
Skulle egentligen lägga denna i hej från loungen men den passar bra här, för oss som flyger från Landvetter så är ju det riktigt bra av British Airways att flytta vårat flyg till Terminal 3, kom dit 2,45 innan flyget hem 11:35 i Torsdags så blev det besök hos Cathay, Qantas och British Airways loungen, tog ingen bild på Cola Zero och en påse chips från BA loungen men så här såg det ut från de 2 förstnämnda

119283-4e8c5ca7175749f516503c5e6382e770.jpg


119284-09ecc1b653162942cbee5b58e4f69a99.jpg
Det finns de på forumet som flyger med hem via GOT med BA för att fortsätta österut med SAS till ARN med vidare anslutning västerut, för just enkelheten map. T3... ingen nämnd ingen glömd :rolleyes:
 

palmen

Moderator
Precis boardat dagens BA flight och crew verkar vara på sitt bästa humör. Fick nyss genomgången hur nödutgången fungerar, blev hälsad på med namn och välkomnad tillbaka ombord.
Sen händer något jag aldrig varit med om, blir erbjuden något att dricka så fort vi startat (i economy), aldrig varit med om det förutom på longhaul First att de tar en drickabeställning under boardingen. Får se hur lång tid det tar att få in min dryck efter vi startat.
 
Toppen