Senaste nytt

Bokning radisson med bebis.

Hej,

Skall ut och resa med bebis för första gången(10månader). När jag lägger till barn 0-11år så får jag automatiskt bara tillgång till familjerum/rum med extrasäng.

Hur gör ni andra som bokar via appen och har barn som sover i samma säng som er på
Hotellet?
 

Kris

Medlem
Hej,

Skall ut och resa med bebis för första gången(10månader). När jag lägger till barn 0-11år så får jag automatiskt bara tillgång till familjerum/rum med extrasäng.

Hur gör ni andra som bokar via appen och har barn som sover i samma säng som er på
Hotellet?
Med så små barn är det aldrig problem att boka för 2 vuxna. Dvs du behöver inte söka 2vuxna+1barn. De flesta hotell visar då bara större rum som du nämner. Det kan eventuellt bli ett tema när barnen blir så stora att man skall betala för dem, men i ditt fall är det ju några år dit :)

På vissa hotell kan man klicka i 'spjälsäng' vid bokning eller i app efteråt. Annars kan du ringa/mejla hotellet om du vill säkra en späljsäng innan. Klarar ni er utan så är der bara att tuta å köra.

Edit: i vissa länder (Japan, Hongkong bla har jag upplevt) är det strikt med max antal personer (inkl barn) per rum av 'brand/säkerhetsskäl'. För min del har jag bara upplevt det >3 pers och fick då boka ett extra rum.
 
Toppen