Senaste nytt

Blade - Helikopter - JFK to Manhattan

Axxo

Medlem
Har någon här testat Blade Helikopter från JFK till Manhttan? Är det smidigt? Något man bör tänka på?
Min syster och hennes familj (2 barn + 2 vuxna) vill gärna testa att ta sig från JFK till Manhattan via helikopter.
 

Kris

Medlem
Kan det passa att @Tommy har first hand experience? Eller jag kanske missminner mig.

Bagage är väl en punkt att tänka på. Ganska restriktivt. Man kan dock skeppa landvägen till en kostnad.
 

Tommy

Medlem
Jag flög Manhattan-EWR sist. De väger väskan den fick inte vara så tung (25 lbs) och precis som @Kris skriver så fixar de bagage landvägen med ToteTaxi
Det är väldigt smidigt jämfört med trafikkaoset på vägarna och kul att se New York från luften
Boka så tidigt som möjligt priset stiger ju närmare avgång man bokar
 

matado

Medlem
Flög också Manhattan-EWR förra veckan. Otroligt smidigt. Fick 50 USD discount med koden "ChloeF070"
Blade2.jpg
Blad1.jpg
 

Axxo

Medlem
Jag flög Manhattan-EWR sist. De väger väskan den fick inte vara så tung (25 lbs) och precis som @Kris skriver så fixar de bagage landvägen med ToteTaxi
Det är väldigt smidigt jämfört med trafikkaoset på vägarna och kul att se New York från luften
Boka så tidigt som möjligt priset stiger ju närmare avgång man bokar
Får man bara ha 25 lbs - 11 kg?
Väder händer om flyget är försenat en timma eller flera?
 
Får man bara ha 25 lbs - 11 kg?
Väder händer om flyget är försenat en timma eller flera?
Dom har koll på ditt flyg, du får också kontakt med personen som hämtar dig på terminalen via whatsapp. Vi blev försenade två gånger och det var inga problem. Otroligt smidigt, stor SUV som står utanför och väntar, tar 5 min till helikopterterminalen sen står personal redo att bära ditt bagage direkt till helikoptern. Glöm inte bort att allt i baren ingår, så som patron tequila, bra franskt rose etc(detta gäller även baren när du väl landat - vi tog oss några järn som välkomstdryck på Manhattan). Otroligt bra upplevelse och du är i stan på 5 minuter.
 
Toppen