Senaste nytt

Billigt sätt att förlänga livslängd på dina AAdvantage miles

Swisser

Medlem
Jag har fortfarande inte fått några AA-miles för köpet av Peak Trambiljett den 15 april. Det hade varit trevligt om det hade fungerat, men förlusten är ju försummbar.

Är det någon annan som har köpt och fått miles för ett sådant köp? Hur lång tid tog det i så fall innan ni fick in era miles på kontot?
 

Dr. Miles

Expert
Jag köpte en trambiljett igår för GBP 2.37, men har ännu ej fått några miles till mitt AAdvantage-konto. Jag borde få 4 miles. Hur lång tid får man räkna att det tar?
Jag har fortfarande inte fått några AA-miles för köpet av Peak Trambiljett den 15 april. Det hade varit trevligt om det hade fungerat, men förlusten är ju försummbar.

Är det någon annan som har köpt och fått miles för ett sådant köp? Hur lång tid tog det i så fall innan ni fick in era miles på kontot?
Det tog 3 månader för att få de miles krediterade till min bekantas konto (som jag tar hand om).
Köpet gjordes i april och min bekantas miles gick ut i maj.
American Airlines krediterade tillbaka utgående miles efter köpet (aktivitet) registrerades under juli månad. Köpet i sig var registrerad som i april.
 

Swisser

Medlem
Då finns det fortfarande hopp att jag får mina miles. Jag behöver dem egentligen inte längre, men det är bra att veta om det fungerar. Nästa gång tajmar jag det mht aktivitetsdatum, vilket jag inte gjorde denna gång. Hade ingen aning om att det var aktivitetsdatum som styrde det hela.
 

pep

Medlem
OT: Er der nogen som kender tilsvarende trick for at forlænge UA-miles?? Selv har jeg koebt miles for at forlænge deres levetid, men det er noget dyrere end en tram-ticket....
 

Maja

Medlem
Kan meddela att vägrar ta emot vouchern! Mao, de är helt verkningslösa om du faktiskt ämnar använda dem. :mad:

Något intyg att de vägrar ta emot dem fick jag inte heller.​
 

Maja

Medlem
Jag köpte biljetter till Peak Tram som tipsades här ovan. Dels för att vi behövde förlänga giltigheten på våra poäng, men också för att vi faktiskt tänkte åka Peak Tram. Väl på plats vid biljettluckan med våra utskrivna vouchers då vägrade de att ta emot dem. Vi fick inga biljetter och de vägrade även skriva ett intyg att de inte löste in våra vouchers. Det var ingen "känd" samarbetspartner enligt mannen vi pratade med.
 
Toppen