Senaste nytt

Bästa Sofitel Hotellet?

Vad har du för status på Accor? Låter inte som dem, jag betala Iof 1000 euro för en natt där så med mitt Platinum va jag ju bokstavligen en VIP gäst för dom. Dock har jag redan innan jag bott där hört gott om stället.

Du hade hört mycket gott om hotellet. Du kommer dit som Platinum och har bokat ett rum för 1000 euro och de vill ha 1200 spänn till för att uppgradera dig till nästa nivå, du sågar hotellet i fråga i din första post men i nästa sväng tar du hotellets sida när de försöker snåla på wifi? Vet inte om jag missat något men allting låter märkligt.
 

agehall

Medlem
Om jag bor på ett hotell i den här klassen har dom vissa rum som standard och superior där det ingår inte mycket medans man från junior svit och uppåt får butlerservice. Det jag menar är att jag kunde lika gärna skrivit att de va ett boende för kungligheter och inte sagt vad jag betalade för de och på så sätt fått en missledande bild av servicen på hotellet. Tror oavsett vilket hotell du än bor på i världen att de gäller, betalar du mer får du mer så det fungerar tyvärr men jag skulle inte säga att hotellet i fråga har mycket sämre service för att man bor i ett standardrum jämfört med en opera suite. Tror de va min status som hjälpte till en hel del utöver priset ja!

Absolut - det jag menar är att de flesta av oss här aldrig skulle betala för ett sådant rum. Varje gång någon gör det så är det rätt självklart att de får superservice av hotellet eftersom rummet troligen till 90+% av tiden bara används för uppgraderingar.

Om man vill veta hur ett hotell fungerar "normalt sett", bör man nog boka ett billigare rum och se hur man blir behandlad. Det är då statusförmåner visar sig tex. Det är svårt att säga vad som är "normalt" för hotell generellt sett, men jag skulle säga att ett par snäpp upp från det absolut billigaste är ett bra riktmärke.
 

Henrik_B

Medlem
Sofitel (Legend) Metropol i Hanoi är ett av de bästa hotell jag har bott på. Utmärkt atmosfär i kolonialstil. Franskt kök som håller hög klass. Club loungen är väldigt exklusiv och lyxig men jag föredrar poolbaren som är mer rustik och genuin med snurrande fläktar i taket. Den är för övrigt döpt till "LeClub", huruvida det har gett upphov till lojalitetsprogrammets namn låter jag vara osagt.

Sämsta Sofitel jag bott på är Sukhumvit i Bangkok. För plastigt och opersonlig service för min smak. Låg nivå på engelskan bland personalen. Fick fruktbricka med rutten frukt som välkomstgåva. Påtalade att jag ville ha en ny, "Sir there is only one fruit plate per stay", WTF?!

Sliten lounge med trist tilltugg, bra bar dock. Katastrofalt läge i Bangkok.

Men Hanoi.. Wow!
 
Du hade hört mycket gott om hotellet. Du kommer dit som Platinum och har bokat ett rum för 1000 euro och de vill ha 1200 spänn till för att uppgradera dig till nästa nivå, du sågar hotellet i fråga i din första post men i nästa sväng tar du hotellets sida när de försöker snåla på wifi? Vet inte om jag missat något men allting låter märkligt.
Jag skrev om mitt bästa respektive sämsta upplevelsee på ett sofitel hotell. Du blandade nog ihop det i Auckland jag skrev om som ville ha pengar för uppgradering medans jag försvarade hotellet i Amsterdam nu om wifi :)
 

pswe

Medlem
Vill man få en viss touch av Sofitel men komma lite billigt undan kan jag rekommendera Sopot i september. Fint, klassiskt badhotell som snyggats till. Kanske inte lika lyxig servicenivå och personaltäthet som är möjlig i Asien men hårdvaran är Sofitelklass och stranden (privat o gratis som gäst) är jättefin. Enkel transfer från flygplatsen i Gdansk.
 
Jag skrev om mitt bästa respektive sämsta upplevelsee på ett sofitel hotell. Du blandade nog ihop det i Auckland jag skrev om som ville ha pengar för uppgradering medans jag försvarade hotellet i Amsterdam nu om wifi :)
Så kan det mycket väl vara, fast jag undrar ändå om inte du också har snurrat ihop det lite. @Johanna citerade ditt boende i Auckland och känslan jag fick var att du skrev om Amsterdam.
 
Sofitel Legend Metropol i Hanoi var grymt! Underbar service, statuslös och fick ett glas Louis Roederer i handen eftersom mitt rum inte var riktigt klart. Fick vänta 5 minuter. Nyckeln kom 30 sekunder efter champagnen.

Sofitel Saigon Plaza. Grym personal i loungen som redan andra morgonen (trots personalbyte) hade full koll på vad jag ville ha till frukost.

Sofitel Angkor Phokeethra Golf and Spa Resort, mkt trevligt mottagande och fin underhållning under kvällarna med dansföreställningar och liknande.
 
Toppen