Senaste nytt

Avianca efter pandemin?

Avianca har ju ingen business inom sydamerika om jag förstått det rätt. Därmed flyger jag BCN-BOG i business, därefter BOG-LIM (hittade inget direkt till Cusco) i ekonomi. Är det möjligt att man kommer åt loungen i Bogota med tanke på att man flygit business dit och inte kan flyga business vidare?
 
Avianca har ju ingen business inom sydamerika om jag förstått det rätt. Därmed flyger jag BCN-BOG i business, därefter BOG-LIM (hittade inget direkt till Cusco) i ekonomi. Är det möjligt att man kommer åt loungen i Bogota med tanke på att man flygit business dit och inte kan flyga business vidare?
Var där några timmar i november, hoppade runt mellan lounger. Var inte så illa. Fanns, allt från popcorn, pizza, nachos mm. Flög blandade klasser, men Star Guld.
 
Om du är EBG ja, men annars inget att sträva efter att komma in i.
Tänkte YOLO och att jag bara går fram till disken och låtsas som ingenting.

Så jag gick fram och visade mitt boardingkort från mitt förra ben och min framtida resa, då hon frågade om jag kom från en resa i business varpå jag svarade ja. Så det verkar som det kanske fungerar så trots allt, eller om det råkar vara att det är tomt i loungen idag.

Oavsett är lärdomen att ge det en chans även om det kan kännas lite läskigt.

Nu sitter jag här i loungen och äter varmkorv tills mitt nästa flyg!

IMG_2002.jpeg
 
Last edited:
När man ändå är igång med att ta för sig sådär lite osvenskt, så provade jag att fråga tjejen i check-in om jag kunde få en plats vid en säkerhetsdörr. Hon kollade på mitt boardingkort, knappade lite på datorn och printade ut ett nytt utan att ställa några frågor. Märkte även att jag gick från boarding group D till B.

Kanske för att jag är lång, gringo, eller så kunde hon se att jag tidigare rest i Executivo (business) om hon sökte på min bokning.
 
Tjena,

Jag ska till costa rica i oktober och kör avianca på några sträckor. Landar Bogota 02:55. Avgång mot San Jose 08:10. Fru och två barn (11,13) med. Ingen höjdartid att jazza runt på en flygplats. Värt att betala in på loungen om vi inte kan lyckas komma in tack vare att man kommit in/reser tillbaka med business? Andra förslag?
 
Avianca startar linje från CDG till BOG från och med juli, avgångar mån, tor och lör. Detta är bra för er som letar awards till Sydamerika med kort varsel i sommar. Ser ut att finnas platser i sov-klass (Business minus allt) från 4 juli, än så länge bokningsbara med Eurobonus.
 

imartin

Medlem
Avianca startar linje från CDG till BOG från och med juli, avgångar mån, tor och lör. Detta är bra för er som letar awards till Sydamerika med kort varsel i sommar. Ser ut att finnas platser i sov-klass (Business minus allt) från 4 juli, än så länge bokningsbara med Eurobonus.
Dessutom direktlinjer från Medellin till Buenos Aires, Santiago och Lima, alla i A320 https://www.eltiempo.com/economia/s...ntiago-y-lima-conectaran-con-medellin-3329541
 
Toppen