Senaste nytt

Avianca efter pandemin?

ARN01

Medlem
Jag kom hem för en vecka sedan efter att ha åkt tor London-Bogota. Utan tvekan sämsta business jag åkt. Stolen, täcke och kudde samt amenity kit var det absolut inget fel på men resten…. Personalen sanslöst oengagerad. Min fru som inte kan bry sig mindre och normalt inte noterar något öht sa helt opåkallat ”har det hänt något med det här flygbolaget? De verkar deprimerade.” Detta är helt sant. De var ivf inte direkt otrevliga. Ingen fördrink. Knappt en hälsning varken vid påstigning eller i högtalarna (usel engelska på samtliga kan vara delförklaring). Inte ett varv i kabinen förutom vid servering, inte ens ett kort varv med ”allt bra?” blick. Maten (två alternativ dit, tre hem om jag minns rätt) som de knappt presenterade gick ner men andades inte direkt premium på något sätt. Givetvis ingen meny. Kött var hamburgare på vägen hem vilket jag tog. Smakade ok men presentationen och kvaliteten på tillbehören lämnade en hel del att önska. De andra måltiderna kommer jag knappt ihåg mer än att det var ungefär samma känsla. Värt att förtydliga är att jag är allt annat än kräsen. Dryckesutbudet testade jag väl inte direkt (rödvin, kaffe och vatten enda jag tog) men utefter vad de erbjöd och hur vagnen såg ut så var Air Koryo mer inspirerande. Förutom matenx2 var det som sagt inget ”organiserat” varv i kabinen med snacks, dryck eller liknande. Vet inte om man kunde be om något men såg inte att nån annan hade något så faktiskt tveksam. Var inte heller någon fråga eller notering om man ville bli väckt till måltid eller inte. Toaletten såg ut som i ekonomi dvs inte eventuellt en liten korg med kräm osv. Ingen blomma, inte större. Spelar såklart ingen större roll men ger ändå en liten liten bättre känsla. Sist men inte minst så hade de masktvång vilket de tack och lov knappt brydde sig om när vi väl kom upp i luften (detta kan ju vara någon idiotlag men skulle inte förvåna mig om det är deras påhitt)
Nej, måtte det aldrig upplevas igen.

Edit, kom på en bra grej och det var loungen. Om det nu skall läggas till kontot
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag kom hem för en vecka sedan efter att ha åkt tor London-Bogota. Utan tvekan sämsta business jag åkt. Stolen, täcke och kudde samt amenity kit var det absolut inget fel på men resten…. Personalen sanslöst oengagerad. Min fru som inte kan bry sig mindre och normalt inte noterar något öht sa helt opåkallat ”har det hänt något med det här flygbolaget? De verkar deprimerade.” Detta är helt sant. De var ivf inte direkt otrevliga. Ingen fördrink. Knappt en hälsning varken vid påstigning eller i högtalarna (usel engelska på samtliga kan vara delförklaring). Inte ett varv i kabinen förutom vid servering, inte ens ett kort varv med ”allt bra?” blick. Maten (två alternativ dit, tre hem om jag minns rätt) som de knappt presenterade gick ner men andades inte direkt premium på något sätt. Givetvis ingen meny. Kött var hamburgare på vägen hem vilket jag tog. Smakade ok men presentationen och kvaliteten på tillbehören lämnade en hel del att önska. De andra måltiderna kommer jag knappt ihåg mer än att det var ungefär samma känsla. Värt att förtydliga är att jag är allt annat än kräsen. Dryckesutbudet testade jag väl inte direkt (rödvin, kaffe och vatten enda jag tog) men utefter vad de erbjöd och hur vagnen såg ut så var Air Koryo mer inspirerande. Förutom matenx2 var det som sagt inget ”organiserat” varv i kabinen med snacks, dryck eller liknande. Vet inte om man kunde be om något men såg inte att nån annan hade något så faktiskt tveksam. Var inte heller någon fråga eller notering om man ville bli väckt till måltid eller inte. Toaletten såg ut som i ekonomi dvs inte eventuellt en liten korg med kräm osv. Ingen blomma, inte större. Spelar såklart ingen större roll men ger ändå en liten liten bättre känsla. Sist men inte minst så hade de masktvång vilket de tack och lov knappt brydde sig om när vi väl kom upp i luften (detta kan ju vara någon idiotlag men skulle inte förvåna mig om det är deras påhitt)
Nej, måtte det aldrig upplevas igen.

Edit, kom på en bra grej och det var loungen. Om det nu skall läggas till kontot
Sov du inte ombord?
 

Glenn E

Medlem
Servicenivån på Avianca A320 var ganska lik Ryanair. Fast sätet på de 3 första raderna är ok. Lite som Lufthansa business i Europa fast med två lite bredare gång och fönster säte och ett mindre mittsäte med en påbyggnad som ett bredd armstöd där man kan ställa saker på. Där fanns även USB kontakter. Även lite mer benutrymme.
På alla de andra raderna går det inte att fälla sätet. Inget inte ens vatten ingick oavsett var man satt. Lite hårt på en fem timmars flygning som Bogota till Mexico City.
Star Gold har lounge tillgång iallafall.
Loungen hade ingen alkohol. Gjorde inget klockan sju på morgonen.
Maten är ok för frukost.
Det finns flaskor med vatten och läsk så tag med några att inmundiga på flyget där ingenting ingår.
Bra duschar finns. En duschkabin som sprutar vatten på 3 olika höjder. I duschrummet finns även toalett.
Lekrum och område för att ladda sina laddbara saker fanns också.
 

Gus

Medlem
Jag har gjort en liten recension av Avianca business på sträckan Bogota-London. Ni kan läsa den här. Var på det stora hela väldigt nöjd med flighten.


20230919_002845.jpg

Gott kött till middag.

20230919_071758.jpg

Delikata fattiga riddare till frukost. Avianca har duktiga kockar!
 
Last edited:

majoren

Medlem
Jag har gjort en liten recension av Avianca business på sträckan Bogota-London. Ni kan läsa den här. Var på det stora hela väldigt nöjd med flighten.
Jag har aktivt undvikit Avianca de sista fyra åren pga mer än usel servicenivå och, på sista tiden, frånvaron av business inom nord-och sydamerika.
Denna recension visar ju att de måhända har blivit bättre. Noterade också nyss att de återinför business (och satt in B-787) på i vart fall LAX, GRU och EZE. Men jag vågade ändå inte åka med dem. Skall kanske ompröva detta. Stort tack!!
 
Toppen