Senaste nytt

Amex värvningskampanj

Emil123

Medlem
Såg i appen idag, bättre än vanligt iaf för Plat. Såg inga exakta datum men kommer väl snart.

IMG_6115.png
 

EgOscar

Medlem
1.5M / 1.5M är väl den bästa platinum kampanjen ever typ? Bra timing, jag kom just ur min 12 mån karens, eller har de andra striktare villkor... och hur var det nu, man fick inte be nån här om en inbjudan?
 

palmen

Moderator
1.5M / 1.5M är väl den bästa platinum kampanjen ever typ? Bra timing, jag kom just ur min 12 mån karens, eller har de andra striktare villkor... och hur var det nu, man fick inte be nån här om en inbjudan?
Det var väl 1M poäng för något år sedan. 1,5M har det aldrig varit mig veterligen. Riktigt bra erbjudande helt klart! Känns som de satsar en del på Platinum med points plus och allt, kortet är ju oavsett värt det för egen del med alla förmåner.

Man vet ju aldrig när kampanjer kommer, men jag hade definitivt hoppat på denna om jag inte redan haft Platinum.
 

eddo

Medlem
Synd att man inte kan bli värvad till Platinum när man har SAS Amex Elite, annars hade jag lätt hoppat på Platinum med Points Plus nu. Att starta om från noll i nytt program känns lite för motigt för att byta från EuroBonus för min del så det hade suttit fint med 75k avios som "kickstart" i nytt program.

Riktigt bra deal för den som inte har/haft Amex senaste året iaf och kul att de satsar lite mer på Platinum känns det som.
 
Last edited:

Davvelavve

Medlem
Synd att man inte kan bli värvad till Platinum när man har SAS Amex Elite, annars hade jag lätt hoppat på Platinum med Points Plus nu. Att starta om från noll i nytt program känns lite för motigt för att byta från EuroBonus för min del så det hade suttit fint med 75k avios som "kickstart" i nytt program.

Riktigt bra deal för den som inte har/haft Amex senaste året iaf och kul att de satsar lite mer på Platinum känns det som.
Är du säker att man inte får bonusen om man har Amex Elite? Jag är också sugen men har med Elite men jag har aldrig haft platinum. Men alla amexkort räknas väl som tidigare medlem.
 

palmen

Moderator
Är du säker att man inte får bonusen om man har Amex Elite? Jag är också sugen men har med Elite men jag har aldrig haft platinum. Men alla amexkort räknas väl som tidigare medlem.
Alla amex kort räknas som medlem, har man ett kan man inte få värvning till annat. Så har det varit innan i alla fall, tveksamt att de ändrat det.
 

matstatman

Ny medlem
Nya medlemmar som skaffar platinumkortet får 1.5m membership rewards poäng, vilket jag anser vara väldigt generöst. Överför man till britishairways(qatar/iberia/finnare) får man en businessresa till en annan kontinent, men det går ju såklart att flytta till eurobonus med mera:

 
Toppen