Senaste nytt

Amex värvningskampanj Feb 2024

Tänker att det är enda rimliga tolkningen. De vill väl inte skriva fast summa per poäng för det fall SAS ändrar prissättningen.
Det kan också vara den summa som Amex köper poäng från SAS för, vilket inte nödvändigtvis är detsamma som kreti och pleti betalar. Om så är fallet vore det mycket intressant (om än kanske inte så värdefullt egentligen) att se den siffran...

Jag påminns om när Skandiabanken för ett antal år sedan skickade en kontrolluppgift till Skatteverket på värdet av EB-poäng de delat ut i samband med en kampanj. Då värderades poängen till 8 öre/poäng, och riktigt hur Skandia kom fram till den siffran var aldrig tydligt men att det var vad de köpt poängen för är väl inte osannolikt.
 

TP12

Medlem
Det kan också vara den summa som Amex köper poäng från SAS för, vilket inte nödvändigtvis är detsamma som kreti och pleti betalar. Om så är fallet vore det mycket intressant (om än kanske inte så värdefullt egentligen) att se den siffran...

Jag påminns om när Skandiabanken för ett antal år sedan skickade en kontrolluppgift till Skatteverket på värdet av EB-poäng de delat ut i samband med en kampanj. Då värderades poängen till 8 öre/poäng, och riktigt hur Skandia kom fram till den siffran var aldrig tydligt men att det var vad de köpt poängen för är väl inte osannolikt.
Jo det hade varit intressant att se men är väl en anledning till att de inte kommer använda den siffran. Det ligger väl i deras eget intresse att ha så hög värdering som möjligt och någon annan siffra än den officiella går inte heller att verifiera.
 

Jannes

Medlem
Jag tycker det är ganska självklart att man kör enligt den öppna prislistan, så att även om någon avslutar kortet så får AMEX in årsavgiften så att de tjänar på prisdifferansen mellan deras pris och SAS pris till kunder.
 

r.bjork

Medlem
Verkar inte gå att bjuda in till premium som elitekortsinnehavare.
Men vice versa funkar..

Välj ”Se andra kort med erbjudande”
30fd2854599872f19f41480040505e70.jpg
 

r.bjork

Medlem

Tolkade frågan först som att det inte gick att ansöka om andra kort. Men insåg mitt tolkningsfel. Har för mig det stått liknande i tidigare kampanj dock och skickade en fråga i chatten. Fick svar att man får 30 000 poäng om den inbjudna personen ansöker om Premium, om du har Elite. Om kundtjänstmedarbetaren har fel eller inte låter jag vara osagt.
 
Toppen