Senaste nytt

Amex med Samsung Pay / Google Pay

mischadee

Medlem
Hej

Har sökt lite men inte hittat någon information. Finns bara Apple Pay-tråden. Hittar inte heller när jag googlar om Samsung Pay eller Google Pay stödjer de svenska Amexkorten? Någon som snabbt kan upplysa mig om dessa fungerar med Amex?

Tack
 

Tongen2

Medlem
Samsung pay fungerar inte att lägga till Amex alls men Google pay går dock. Men då kan man inte använda Google pay med Amex till något annat än att kortet ligger inlagt smidigt vid köp online.
Så, ja, fungerar väl sisådär typ
 

bvs

Medlem
Eftersom du inte hittade den, här är listan över kort som stödjer contactless via Google Pay i Sverige Sweden: Supported payment methods - Google Pay Help

Eftersom Google Pay fungerar med Amex i USA och UK visar det att det inte finns några tekniska hinder utan att det ligger på Amex Sverige att fixa fram ett avtal. Aldrig fått något svar från dem om det här utöver "vi kollar på det" men ju fler som ligger på dem ju bättre
 

infosky

Medlem
Gammal tråd och gammalt inlägg jag vet. Men frustrerande att Amex inte fått igång detta. Bytte nyss från iPhone till en Google Pixel 7 Pro, hade aldrig ens tänkt tanken att Amex inte skulle fungera i Google Pay. Surt.
Byt tillbaka, du har 14 dagars öppetköp för att kunna använda SAS MC och Amex i mobilen ;)
 

Brandten

Medlem
Haha ja nästan så att jag överväger det. De tusenlappar jag sparar på att välja Pixel istället för en ny iPhone lägger jag dock hellre på att resa! ;)

SAS MC funkar ju via curve i Google Pay i alla fall.
Satt precis och kollade på om Amex dykt upp men icke.
Kunde inte bestämma mig mellan Samsung Wallet (Samsung Pay) eller Google Wallet (Google Pay) men blev Google efter lite sök på nätet. Undrar om Amex någonsin kommer dyka upp där? Just nu har jag bara mitt Curve kort och det kan man ju lika gärna blippa i Curve appen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen