Senaste nytt

Amex Gold reseförsäkring

Nikees

Ny medlem
Har haft Amex Gold sedan ungefär 15 år och bokar alltid våra resor med kortet för att ta del av reseförsäkringen. Vi reser mycket men har som tur är inte behövt använda försäkringen så många gånger. 3 gånger har vi varit med om bagageförseningar. 1:a gången blev vi ersatta våra utlägg inom ett par dagar, det var 2012. Andra gången var 2022 då tog det längre tid men troligtvis pga pandemin och många ärenden. Nu blev sonen väska försenad när han åkte till Tokyo och då vill Amex att vi först försöker claima utläggen via flygbolaget och de har 4-6 veckors handläggningstid som kan bli längre. Gör mig irriterad, enda anledningen till att jag betalar våra resor med Amexkortet är för att få reseförsäkringen och en snabb och smidig handläggning. Om man ändå ska bli hänvisad tilllångdragna processer med flygbolag kan jag lika gärna betala med ett vanligt kontantkort. Har ni också varit med om detta?
 
Toppen