Senaste nytt

Amex Elite retur av vara.

Hej.

Har en resa hos Lufthansa som jag kommer avboka.
Enligt lufthansa's sida, så kommer pengarna gå tillbaka till kortet som köpet gjordes med.

Gjorde köpet med ett SAS Amex Elite.

Har inte kvar Amex Elite, utan sitter med ett SAS Amex Classic.

Kommer Amex dra tillbaka poängen?

Kommer dom dra tillbaka enligt Elite´s poäng intjäning eller Classic´s intjäning?

Eftersom jag knappt har någon spend på Classic, så tjänar jag inga poäng på det kortet, så det finns inte mycket poäng att kvitta mot.

Kommer Amex att dra tillbaka poängen från mitt Eurobonus konto vid nästa EuroBonus Autosweep?

Eller kommer jag ha minussaldo på poäng hos Amex tills skulden är 0?

Eller nollas det vid månadsskifte?
 
Hej.

Har en resa hos Lufthansa som jag kommer avboka.
Enligt lufthansa's sida, så kommer pengarna gå tillbaka till kortet som köpet gjordes med.

Gjorde köpet med ett SAS Amex Elite.

Har inte kvar Amex Elite, utan sitter med ett SAS Amex Classic.

Kommer Amex dra tillbaka poängen?

Kommer dom dra tillbaka enligt Elite´s poäng intjäning eller Classic´s intjäning?

Eftersom jag knappt har någon spend på Classic, så tjänar jag inga poäng på det kortet, så det finns inte mycket poäng att kvitta mot.

Kommer Amex att dra tillbaka poängen från mitt Eurobonus konto vid nästa EuroBonus Autosweep?

Eller kommer jag ha minussaldo på poäng hos Amex tills skulden är 0?

Eller nollas det vid månadsskifte?
Gjorde något liknande när jag nedgraderade till Premium tidigare, och frågade deras chatt. Poängen justeras så du får mindre poäng utbetalt på nya kortet tills "balansen" är fixad. Osäker iom du har knappt någon spend, men gissar på att om det är mindre belopp så kommer dom låta systemet ta hand om det, men ifall större belopp med massa poäng kanske dom hör av sig?

Kolla med deras chatt tycker jag, kanske skett ändringar sen jag gjorde det :)
 
Toppen