Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Qraze

Medlem
Börja prata om ARN och sånt med dem, och se till att prata med svensk kundtjänst och insistera att de startar ett ärende, inte chatten.
Jag uppdaterar min "progress" i https://www.businessclass.com/forum/threads/amex-uppgraderings-kampanj-december-2022.103228/page-11
Men kortfattat uppgraderade jag till Elite i december. Fortfarande inga statuspoäng men har två aktiva ärenden som den svenska telefonsupporten öppnat.
Det första gäller själva problemet att poängen inte kommer över till SAS och det andra gäller kompensation och det ärendet är pausat tills det första ärendet är löst.
 
Har du 2st Elite kort? Jag har det, och fick ett svar om att det inte är möjligt att få de 20k statuspoängen 2 gånger per medlemskapsperiod. Detta står numera också i villkoren.
 

gneken

Medlem
Sist jag pratade med supporten så bekräftade de att det är ett känt fel. Man har identifierat problemet och ska lösa detta under maj månad. De la även till mig i en lista av användare som har detta problem. Enligt kundtjänst så har detta problem funnits sedan november förra året.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Har du 2st Elite kort? Jag har det, och fick ett svar om att det inte är möjligt att få de 20k statuspoängen 2 gånger per medlemskapsperiod. Detta står numera också i villkoren.
Villkoren säger ju detta
"
Kortmedlemmen kan via SAS Elite-produkten maximalt ta del av 20 000 statusgrundande poäng en gång per år
enligt den personliga 12-månaders kvalificeringsperiod hos EuroBonus. Detta gäller även om kortmedlemmen
avslutat och ansökt om nytt kort inom samma 12-månaders kvalificeringsperiod hos Eurobonus.
"
Står ingen stans om att man inte få ha 2 kort, det står att om man ansökte rom kortet igen så har man inte rätt till statuspoängen inom 12 månader

Som flera meddelat så har Amex problem med detta oavsätt hur många kort man har
 
Last edited:

infosky

Medlem
Villkoren säger ju detta
"
Kortmedlemmen kan via SAS Elite-produkten maximalt ta del av 20 000 statusgrundande poäng en gång per år
enligt den personliga 12-månaders kvalificeringsperiod hos EuroBonus. Detta gäller även om kortmedlemmen
avslutat och ansökt om nytt kort inom samma 12-månaders kvalificeringsperiod hos Eurobonus.
"
Står ingen stans om att man inte få ha 2 kort, det står att om man ansökte rom kortet igen så har man inte rätt till statuspoängen inom 12 månader

Fast ”en gång per år” är väldigt tydligt och gör att har du två kort, så kan du fortfarande bara få en gång per år :)
 
Toppen