Senaste nytt

American Express - Information om kommande uppdateringar

mrestes

Medlem
Pratade med en representant och det kommer mer ställen. Ska bli kul att se om det blir något kul!
Fast fler ställen räcker inte när man förlora Dine for 4000 kr. Det ökar bara möjligheten att utnyttja de 3 tillfällen av Dinner for Two som är värd runt 800 kr * 3 = 2400. För att täcka tappet av 4000 måste de öka till minst 7 tillfällen med Dinner for Two. (och flera ställen och städer så alla ha en chans att unyttja. För mig kostar det minst 400 kr att ta mig till Stockholm för att spara 800 kr på en middag. Knappast värt en årsavgift på 7800 kr om man kan max spara 3*400 kr.
Dine for 4000 fanns i min hemstad och i minst en av de städerna i Europa jag besöker under ett år. Så inga extra resekostnader för den förmån.
 
Fast fler ställen räcker inte när man förlora Dine for 4000 kr. Det ökar bara möjligheten att utnyttja de 3 tillfällen av Dinner for Two som är värd runt 800 kr * 3 = 2400. För att täcka tappet av 4000 måste de öka till minst 7 tillfällen med Dinner for Two. (och flera ställen och städer så alla ha en chans att unyttja. För mig kostar det minst 400 kr att ta mig till Stockholm för att spara 800 kr på en middag. Knappast värt en årsavgift på 7800 kr om man kan max spara 3*400 kr.
Dine for 4000 fanns i min hemstad och i minst en av de städerna i Europa jag besöker under ett år. Så inga extra resekostnader för den förmån.
En fin sammanfattning. Instämmer.
 
En fin sammanfattning. Instämmer.

Precis, uppsidan med 4000kr krediten var täckningen och att den inte är periodiserad.
Jag har svårt att se "Dinner for two" ersätta den förmånen på ett bra sätt.

Vad skulle motsvara?

8st Dinner for two per år? 4 perioder med 2 tillfällen per period - OCH en enorm utökning av deltagande restauranger, även internationellt?
Tillåt mig vara skeptisk.

Vi kommer helt säkerligen bli missnöjda, eller har de någon annan förmån att överraska med?
Känns som mitt Platinum hänger löst... :confused:
 
Pratade med Amex idag. Det kommer bli en Dinner for two varannan månad från nästa år så 6 gånger per år istället. Jag tycker nog också att det var rätt mycket bättre med 4000 tillbaks.
 
Jag undrar lite vilken deras målgrupp för Platinum egentligen är? Dinner for two ser ju generöst ut men känslan av gruppresa blir ju tydligare för varje gång. Placerad tillsammans i en Amex-avdelning på restaurangen. Jag vet inte, men jag känner ju att jag hellre lägger pengarna på spontana restaurangbesök helt i egen regi. De flesta rabatterade erbjudanden typ "hyra 2 cyklar till priset av en i Hemsedal" kommer jag aldrig att ha någon nytta av. Nu är det bara loungetillgången jag egentligen har någon nytta av så det blir väl att uppgradera Swedbank guld till platinum igen.
 
Last edited:

mrestes

Medlem
Pratade med Amex idag. Det kommer bli en Dinner for two varannan månad från nästa år så 6 gånger per år istället. Jag tycker nog också att det var rätt mycket bättre med 4000 tillbaks.
Intressant när jag pratade med dem idag frågade jag specifik om 6 gånger per år och, trots att jag blev parkerad i 4-5 minuter, blev svaret "vi har ingen mer information just nu. Du får vänta". Samma svar när jag frågade om de skulle utöka antal städer med dinner för 2 för att inkludera Uppsala, som har 3 restauranger på Dine for 4000 idag inklusive Dryck och Mat som jag besöker minst 12 gånger om året. Vänta och se.
Däremot är jag säker att Dryck och Mat kommer inte att vara med på Dinner for 2. Förrätt och varmrätt där går på 550-600 per person och de har verkligen inte behov att fylla stolarna med folk som äter gratis. Mest sannolik kandidat för Dinner for 2 i Uppsala är kanske Svensson Krogar där de flesta av deras 5-6 krogar har en prisnivå på 450-500 för förrätt/varmrätt och många tömma stolar tisdag-torsdag.
 
Intressant när jag pratade med dem idag frågade jag specifik om 6 gånger per år och, trots att jag blev parkerad i 4-5 minuter, blev svaret "vi har ingen mer information just nu. Du får vänta". Samma svar när jag frågade om de skulle utöka antal städer med dinner för 2 för att inkludera Uppsala, som har 3 restauranger på Dine for 4000 idag inklusive Dryck och Mat som jag besöker minst 12 gånger om året. Vänta och se.
Däremot är jag säker att Dryck och Mat kommer inte att vara med på Dinner for 2. Förrätt och varmrätt där går på 550-600 per person och de har verkligen inte behov att fylla stolarna med folk som äter gratis. Mest sannolik kandidat för Dinner for 2 i Uppsala är kanske Svensson Krogar där de flesta av deras 5-6 krogar har en prisnivå på 450-500 för förrätt/varmrätt och många tömma stolar tisdag-torsdag.
Ja, eller med Trattorian Sorellina som ingår Brasseriegruppen och Pontus La Giraffe som är på gång.
 

Hachans

Medlem
Intressant när jag pratade med dem idag frågade jag specifik om 6 gånger per år och, trots att jag blev parkerad i 4-5 minuter, blev svaret "vi har ingen mer information just nu. Du får vänta". Samma svar när jag frågade om de skulle utöka antal städer med dinner för 2 för att inkludera Uppsala, som har 3 restauranger på Dine for 4000 idag inklusive Dryck och Mat som jag besöker minst 12 gånger om året. Vänta och se.
Däremot är jag säker att Dryck och Mat kommer inte att vara med på Dinner for 2. Förrätt och varmrätt där går på 550-600 per person och de har verkligen inte behov att fylla stolarna med folk som äter gratis. Mest sannolik kandidat för Dinner for 2 i Uppsala är kanske Svensson Krogar där de flesta av deras 5-6 krogar har en prisnivå på 450-500 för förrätt/varmrätt och många tömma stolar tisdag-torsdag.

Amex har ju visat att de inte är särskilt intresserade av att diskutera med småkrogar utan de tar de stora krogimperierna bara. Kanske för det är lättare för dem.
 
Intressant när jag pratade med dem idag frågade jag specifik om 6 gånger per år och, trots att jag blev parkerad i 4-5 minuter, blev svaret "vi har ingen mer information just nu. Du får vänta". Samma svar när jag frågade om de skulle utöka antal städer med dinner för 2 för att inkludera Uppsala, som har 3 restauranger på Dine for 4000 idag inklusive Dryck och Mat som jag besöker minst 12 gånger om året. Vänta och se.
Däremot är jag säker att Dryck och Mat kommer inte att vara med på Dinner for 2. Förrätt och varmrätt där går på 550-600 per person och de har verkligen inte behov att fylla stolarna med folk som äter gratis. Mest sannolik kandidat för Dinner for 2 i Uppsala är kanske Svensson Krogar där de flesta av deras 5-6 krogar har en prisnivå på 450-500 för förrätt/varmrätt och många tömma stolar tisdag-torsdag.
När jag pratade med kundtjänst tog jag upp att en del saker blev inte som jag tänkt mig. På hemsidan stod fortfarande Shangri-la guld som en förmån (Men den var avslutad), lounge on the go hade jag inte läst tillräckligt noga för när jag åker hem från Gbg så byter jag tåg i Katrineholm och då gills det inte (Bara till Stockholm, men jag bor ju inte där)...och så sa jag och så försvinner ju 4000 att ät för: Hon sa snabbt "nej då, den försvinner inte det blir bara fler Dinner for two"....hon kanske sa något som hon inte borde? (Eller så ville hon bara säga något).
 
Toppen