Senaste nytt

Ambassador på InterContinental förlänger inte längre Diamond Elite på IHG

palmen

Moderator
Vekrar som det är slut på det roliga nu, i alla fall om man ska tro Loyaltylobby.
Diamond Elite förlängs inte per automatik längre när man förlänger/skaffar Ambassador på IC.
Detta har aldrig varit en officiell förmån men har varit en illa dold hemlighet i typ 10 år åtminstone.
Största fördelen med Dimond Elite är att frukost för 2 ingår på alla hotell, detta kan utan problem kosta 100$ per natt på IC-hotell i USA och andra dyrare länder. Man kunde med andra ord tjäna in kostnaden för Ambassador på att bo 2 nätter på IC hotell för 2 personer.

Allt är ju kul så länge det varar, för egen del hade jag tur och förlängde min Ambassador i Augusti så min Diamond Elite status gäller hela 2024.
Blir att utvärdera framöver till nästa år om jag ska satsa på någon annan kedja eller fortsätta med IHG, finns ända rätt enkla sätt att köpa till poäng vid bokningar som även är statusgrundande.

Sen ska man väl aldrig utgå ifrån att allt som står på internet är sant. Bara för att några inte fått det förlängt nu i september betyder det ju inte att det kanske är ett "tekniskt fel" som de åtgärdar framöver och allt återgår till hur det var innan. Den som lever får se helt enkelt.

 

David

Medlem
Det var tråkigt att höra, har dock blivit förvånad över varje gång jag har fått behålla Spire/Diamond sedan jag bodde in det 2017 och när jag läste att Ambassador skulle ge Platinum antog jag att då försvinner den fina högstanivån. Vilket ju uppenbarligen händer nu. Får se om det går att klara det på egen hand nästa år.
 

palmen

Moderator
Jag har också haft statusen tacksam vare detta sedan 2016. Bodde in Spire Elite på egna meriter med att köpa in extra poäng på bokningar i Asien, vilket var väldigt fördelaktigt.
 
Toppen