Senaste nytt

AirBaltic - maken till skitbolag får man leta efter...

SK989

Medlem
Flertalet av SAS flygen flygs ju dessutom av Air Baltic. Köp dem på SAS hemsida för 1000kr eller Air Baltics för 400kr..... lite så är det tyvärr.
Njae, du kanske blandar ihop Tallinn och Riga? SAS-flygen till Tallinn flygs inte av Air Baltic utan huvudsakligen av X-fly eller Cityjet, inte Air Baltic. Några avgångar flygs också av mainline SAS.
 

jerixon

Medlem
Sant. My bad!
Var riga jag hade det scenariot till.
Ibland blir det rörigt.
Njae, du kanske blandar ihop Tallinn och Riga? SAS-flygen till Tallinn flygs inte av Air Baltic utan huvudsakligen av X-fly eller Cityjet, inte Air Baltic. Några avgångar flygs också av mainline SAS.
 

lillemannen

Medlem
SAS flyger ibland direkt till Köpenhamn. Har även hänt att jag flugit via Warszawa med LOT till CPH.
Mest använder jag Finnair med mellanlandning i HEL.
Så att hotellet rekommenderar att jag tar en båt,har jag aldrig varit med om.
 

Tostarp

Medlem
Ska svara lite på era frågor men ser att många refererar till ARN, vilket detta inte är. Som Skåning använder man CPH och jag har absolut ingen referens till hur det går till på ARN (tror inte jag varit där på många år).
Iallafall var incheckningen på CPH ingen hit. Kass personal? Kanske? Jag forskar inte mer om det, men det känns som om AirBaltic är en 'udda fågel' på CPH. Dessutom är AirBaltics hemmahamn Riga så ett flyg CPH-TLL är mellan två outstations och det gör väl det svårare förmodligen. Vidare går inte CPH-TLL så himla frekvent vilket också spär på.
 

Tostarp

Medlem
Jag var absolut tvungen att komma hem i tid och på inrådan från repan på Hilton så sa dom helt klart att om jag flög med AirBaltic så kan man inte lita på att komma iväg. Tydligen många som kommer tillbaka till hotellet med taxi när det är tidiga morgonflyg (vilket detta var) och rapporterar strul. Och då TLL-CPH verkligen inte flygs frekvent så vågade vi inte chansa.
Kan tillägga att resan taxi-färja-tåg till HEL är otroligt smidig. HEL har också väldigt många dagliga flyg till CPH vilket gör att man kan åka lite närsom...
 

SK989

Medlem
Kan tillägga att resan taxi-färja-tåg till HEL är otroligt smidig. HEL har också väldigt många dagliga flyg till CPH vilket gör att man kan åka lite närsom...
Hade det inte varit enklare att taxi till TLL:s flygplats och flyga TLL-ARN-CPH (eller -MMX) än att åka färja till Helsingfors för att sedan åka från Helsingfors hamn till HEL?
 
Toppen