Senaste nytt

AirBaltic - maken till skitbolag får man leta efter...

jerixon

Medlem
Du har ju inte riktigt spelat ut alla kort i den här diskussionen känns det som.

Ingen kan begära att bagaget ska betalas för om det ej väger för mkt eller måtten är utanför de nämnda på hemsidan.
Dessutom har jag och flertalet andra flugit med Air Baltic och jag har flertalet vänner från Baltikum som flyger dem till Sverige på veckobasis utan problem....
Jag har aldrig haft strul med varken bagage, boardingpass eller något i den stilen, de erbjuder ju dessutom gratis status match till deras frequent flyer program om man har status i SAS tex.
Som uppföljning så vaskade jag hemresan med airBaltic då jag inte ville riskera att inte komma hem i tid. Köpte på inrådan av hotellet en ny biljett HEL-CPH med SAS. Tog färjan över och sedan spårvagn/tåg till HEL.
Min första (o sista) satsning på lågprisflyg. Jaja, man lär sig så länge man lever...

Air Baltic skulle jag ej klassa som LCC iof.

Som uppföljning så vaskade jag hemresan med airBaltic då jag inte ville riskera att inte komma hem i tid. Köpte på inrådan av hotellet en ny biljett HEL-CPH med SAS. Tog färjan över och sedan spårvagn/tåg till HEL.
Min första (o sista) satsning på lågprisflyg. Jaja, man lär sig så länge man lever...
 

Tamas

Medlem
Ingen kan begära att bagaget ska betalas för om det ej väger för mkt eller måtten är utanför de nämnda på hemsidan.
Det finns en "fuling", om hjulen sticker ut uppåt eller kanske lite längre än lådan kan det ställa till. Eller vikten för den delen... Men som du skrev, vi vet inte allt här känns det så.
 

lillemannen

Medlem

jerixon

Medlem
Flertalet av SAS flygen flygs ju dessutom av Air Baltic. Köp dem på SAS hemsida för 1000kr eller Air Baltics för 400kr..... lite så är det tyvärr.
Jag håller med. Om man nu ville ge rådet att undvika Air Baltic hade det väl varit enklare att flyga med SAS från Tallinn istället för att åka båt till Helsingfors och flyga SAS därifrån.
 
Toppen