Senaste nytt

Air India - Arlanda - Bangkok, hur är komfort/service i ekonomiklass?

Steve

Medlem
I helgen kom idén upp om en Thailandsresa över jul/nyår, budget medger ekonomiklass (under 9000/person) och så här sent i på är det rätt litet utbud.
Dock hittar jag en del avgångar med Air India, frågan är då hur står de sig jämfört med andra bolag inom Star Alliance vad avser service och komfort. Är väl Dreamliner de flyger, någon som testat?
 

Dr. Miles

Expert
På Boeing 787 hade de 3-3-3 konfig.
Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 06.JPG

Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 07.JPG

Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 13.JPG


Det fanns fotstöd förutom på första raden eller raden vid nödutgång
Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 11.JPG


Skärmstorlek var uppskattningsvis 10 tum.
Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 09.JPG

Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 10.JPG

Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 15.JPG

Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 30.JPG


På sträckan Stockholm-Delhi serverade de två måltider. En middag och en frukost.
Deras mat föll inte i min smak, men kanske någon gillar deras mat.
Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 27.JPG

Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 29.JPG


Antalet av engelskspråkiga filmer var 46 men det fanns över 150 indiska filmer.
Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 19.JPG

Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 20.JPG

Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 21.JPG


Säkerhetsanvisning på Boeing 787:
Air India Economy Boeing 787 ARN-DEL, 14.JPG
 

Voyageur

Medlem
Ser helt okej ut. Benutrymmet verkar vara till det bättre att döma av rapporter på nätet. Flyger samma sträcka i November till BKK så kan också återkoppla då om nåt dyker upp!

Plus för att AI verkar ha bra connections på denna sträcka mestadels. 7h + 2h transit + 4h känns helt ok.
 

Dr. Miles

Expert
Ser helt okej ut. Benutrymmet verkar vara till det bättre att döma av rapporter på nätet. Flyger samma sträcka i November till BKK så kan också återkoppla då om nåt dyker upp!
Sträckan Delhi-Bangkok var också med Boeing 787 så det ska vara samma stoltyp.
Kom dock ihåg att Doktorn är kort. Det kan göra att utrymmet ser betydligt bättre ut än det faktiskt är...
Ja, för mig var benutrymmet inget problem.
På mina fyra flighter med Air India fick jag ledigt säte bredvid mig (och en hel rad av 3 stolar för mig själv på en flight) så det var helt OK flygningar.
 

Dr. Miles

Expert
Hm, Marabou mjölkchoklad till frukost? :rolleyes:
Ja, som du ser, apelsinjuice var från Indien men mackan och chokladbiten var från Sverige.

En annan sak, även den billigaste bokningsklassen av Economy class (E klass) gav 50% intjäning till SAS EuroBonus.
Det var mycket än SWISS (25%) eller Turkish Airlines (0%) billigaste Economy class biljetter som hade liknande priser till Bangkok.

EuroBonus partners - SWISS - SAS
EuroBonus partners - Turkish Airlines - SAS
 
Last edited:

jacoph

Medlem
Verkar som de har haft lite problem med sina Stockholmskärror nu dock - AI168 som skulle gått igår (den 15e) 20:30 har inte lyft än och 230 passagerare har suttit på Arlanda i över 28 timmar och väntat..

SGH verkar däremot varit schyssta och släppt in dem i någon lounge nu.. Nitish på Twitter: "Thanks @SAS for being a better host by arranging lounge access to #AI168 ppl whr @airindiain failed miserably. @Ashok_Gajapathi 1/2"

Tråkigt för passagerarna om de inte hinner hem till Diwali-firandet..
 
Last edited:
Verkar som de har haft lite problem med sina Stockholmskärror nu dock - AI168 som skulle gått igår (den 15e) 20:30 har inte lyft än och 230 passagerare har suttit på Arlanda i över 28 timmar och väntat..

SGH verkar däremot varit schyssta och släppt in dem i någon lounge nu.. Nitish på Twitter: "Thanks @SAS for being a better host by arranging lounge access to #AI168 ppl whr @airindiain failed miserably. @Ashok_Gajapathi 1/2"

Tråkigt för passagerarna om de inte hinner hem till Diwali-firandet..

04:03 kom de iväg imorse, skoj liten försening eller inte. Var en bränsleslang som behövdes bytas ut, den kom från London först igår kväll. Saker och ting tar väldigt lång tid ibland.
 
Toppen