Senaste nytt

Aeroflot bonus

ulagun

Medlem
Medlem sedan 2011 och haft oerhörd nytta och glädje av forumet genom åren. Dock tyvärr allt mindre på senare tid.
Men idag blev det för mycket för min del.
Är väldigt medveten om, och håller helt med om att forumet ska vara opolitiskt och neutralt, enbart hålla sig till resande, vilket skötts exemplariskt av moderatorer fram tills idag.
När jag till min häpnad och avsky såg en annons om erbjudande att börja samla bonuspoäng hos Aeroflot.
Hur totalt tondöv kan man vara, Vad blir nästa annons nöjesresor weekend till Donetsk.
Lämnar härmed forumet för gott
 

Jannes

Medlem
Var det reklam serverad av Google? Du vet väl att forumet inte i sådana väljer eller har kontroll över varje enskild reklam som syns här.
Tror du bör rikta din avsky mot Google istället.
 

mha321

Medlem
Var det reklam serverad av Google? Du vet väl att forumet inte i sådana väljer eller har kontroll över varje enskild reklam som syns här.
Tror du bör rikta din avsky mot Google istället.
Det går väl som siteägare att blockera specifika annonsörer från att synas. Inte alltid lätt att tänka på alla från början men en snabb respons och åtgärd från ägarna när det dyker upp vore uppskattat.
 

Rickard_O

Medlem
Medlem sedan 2011 och haft oerhörd nytta och glädje av forumet genom åren. Dock tyvärr allt mindre på senare tid.
Men idag blev det för mycket för min del.
Är väldigt medveten om, och håller helt med om att forumet ska vara opolitiskt och neutralt, enbart hålla sig till resande, vilket skötts exemplariskt av moderatorer fram tills idag.
När jag till min häpnad och avsky såg en annons om erbjudande att börja samla bonuspoäng hos Aeroflot.
Hur totalt tondöv kan man vara, Vad blir nästa annons nöjesresor weekend till Donetsk.
Lämnar härmed forumet för gott
Visst man är ju inte jättenöjd med den reklam som har blivit på forumet, men svårt att anklaga forumägarna för det här då det styrs av Google.
Istället för att ta så drastiska åtgärder kan man ju börja med feedback åt dom som styr.
Slår dom dövörat till då kan man absolut klassa dom som rysstroll om man så vill :)

Ett djupt andetag, lite feedback till forumägarna att i sina annonser få bort att allt ryssrelaterat så är det bara köra igen!
 

EgOscar

Medlem
Du bör vara särskilt försiktig att kritisera google ads annonser då de ofta avslöjar din egen tidigare internet aktivitet. Finns många exempel på folk som klagat på "omoraliska, äckliga" sex-relaterade annonser som vid inspektion riktats speciellt mot dem pga deras ihärdiga porrsurfande. :)
 

Mikeswede

Medlem
Du bör vara särskilt försiktig att kritisera google ads annonser då de ofta avslöjar din egen tidigare internet aktivitet. Finns många exempel på folk som klagat på "omoraliska, äckliga" sex-relaterade annonser som vid inspektion riktats speciellt mot dem pga deras ihärdiga porrsurfande. :)
Ursäkta men vad är detta? Vem skall dom ange detta till.... Ett mycket osmakligt inlägg.
 

Homer

Medlem
Aeroflot är ju avstängda från Sky Team, så det finns väl hursomhelst inte så stora möjligheter att samla poäng om man inte flyger mycket inrikes Rys(s)land
eller Rys(s)land - Skurkstat
 

EgOscar

Medlem
Ursäkta men vad är detta? Vem skall dom ange detta till.... Ett mycket osmakligt inlägg.
Nu missförstod du. Google sysslar inte med angiveri, men de annonser som presenteras för dig är baserade på din personliga internet aktivitet. Så om DU väljer att klaga på nån annons på ett publikt forum eller på social media så löper du risk att avslöja dig själv.
 

EgOscar

Medlem
Ett mycket osmakligt inlägg.
Exempel:

exempel.jpg
 
Toppen