Senaste nytt

2-4-1 voucher - Bokning via annan hemsida än SAS

Bailey

Ny medlem
Tjena,
Hoppas allt är fint.

Här kommer en riktig amatörfråga, ber om ursäkt på förhand MEN efter mycket letande och ingen framgång skriver jag nu denna post..
Jag och min flickvän har fått "vår" första 2-4-1 voucher via SAS Amex Premium och letar just nu resor. Vi tänkte flyga i mars ARN-CEB (Fillipinerna). På SAS egna hemsida finns inga flyg alls men efter att ha sökt samma rutt på StarAlliance så hittar vi ARN-CEB med Turkish Airlines. Kan jag använda vouchern när jag bokar på Turkish egna hemsida eller måste alla bokningar göras via SAS.se?

Igen, sorry för amatörfrågan..

Tack på förhand!!
 
  • Gilla
Reactions: pep
Wow, tack för snabbt svar!! Så det kan fortfarande finnas en "slim" chans att vi kan boka Turkish-rutten via SAS-kundtjänst/agent? Trots att denna inte finns att hitta själv på SAS?
Hej, bara för att vara övertydlig ifall du missat detta: En 2-4-1-voucher fungerar endast med Bonus-biljetter (Award-biljetter), du kan alltså INTE köpa en vanlig flygbiljett (Revenue-biljett) som du hittar om du söker på de vanliga hemsidorna. Det finns ett mycket begränsat antal bonusbiljetter per flygavgång, och när de är slut så är de slut, även om det finns 100 lediga platser på flyget som flygbolaget är villiga att sälja till fullt pris.

På SAS.se måste man alltså välja alternativet "Sök Star Alliance bonusresa", eller använda t.ex. Awardhacks som länkats ovan.
 

Bailey

Ny medlem
Hej, bara för att vara övertydlig ifall du missat detta: En 2-4-1-voucher fungerar endast med Bonus-biljetter (Award-biljetter), du kan alltså INTE köpa en vanlig flygbiljett (Revenue-biljett) som du hittar om du söker på de vanliga hemsidorna. Det finns ett mycket begränsat antal bonusbiljetter per flygavgång, och när de är slut så är de slut, även om det finns 100 lediga platser på flyget som flygbolaget är villiga att sälja till fullt pris.

På SAS.se måste man alltså välja alternativet "Sök Star Alliance bonusresa", eller använda t.ex. Awardhacks som länkats ovan.
Tack snälla för svar, Inte helt lätt som blåbär att förstå sig på allt detta. Blir till att göra jobbet och leta leta leta.
 

Mangostan

Medlem
Tack snälla för svar, Inte helt lätt som blåbär att förstå sig på allt detta. Blir till att göra jobbet och leta leta leta.
Häng inte upp dig på Cebu heller. Sök även till MNL eftersom det då öppnar upp sig betydligt fler möjligheter. Ett inrikesflyg till Cebu kostar oftast under 1000 kr. Jag är själv i Filippinerna nu och använde en två-för-en-kupong. Bokade via SAS sökfunktion och flög ARN-FRA-VIE-TPE (Taipei)-MNL. Det fina med att flyga via Taipei är att man då får flyga med EVA Air som många, inklusive jag, värderar högt. Lycka till!
 

Bailey

Ny medlem
Tack snälla för alla era svar. Hjälpt till enormt! Måste dock slänga ut en sista dum fråga. Efter att ha letat och letat igår så började jag hitta lite alternativ (tack vare er). Såklart krävde nästintill samtliga resor mer poäng än vad jag/vi har på Eurobonus. Frågan därför: Går det att både använda sin 2-4-1 voucher och betala resterande i sek? Eller är det helt enkelt100% i poäng betalning måste göras? Igen, sorry för blåbärsfrågorna..
 
Toppen