Senaste nytt

Är radisson ngt att satsa på?

ante_77

Medlem
Personligen så kommer jag att köra en del Radisson ett tag framöver.
Radisson finns där jag kommer att spendera en hel del nätter i förbindelse med jobb och Radisson finns där jag tar mina semestrar.

Tidigare har jag varit tvungen att köra med Scandic då det inte fanns andra alternativ där jag jobbade. Scandic var ok, men som vi alla vet så är deras kedja inte direkt global och det samma gäller Strawberry.

Jag hade rätt bra kundservice idag (efter att något gick galet med en bokning) och Radisson löste det riktigt bra.

Om Radisson är något att satsa på?
Det beror nog på om Radisson finns med bra placering i den stad man har tänkt spendera flest nätter.
För min del så kommer det att bli bra.
 

Ricci

Medlem
För mig är Radisson en rätt "död" kedja för mig även om jag kanske fixar VIP i år.
De har nu också förlorat Nordamerika vilket heller inte förbättrar statusen på kedjan.
Dock fick jag info från gamla vänner i Filippinerna att de är aktiva i Sydostasien.
De verkar nu köpt in den gamla 5 stjärniga resorted på Boracay vilket är intressant.
 

Sir Lemon

Medlem
Det här gjorde ni bra, Radisson:

Min Kjaerste åkte till Stockholm rätt sent i fredags eftermiddag och skulle som vi ofta gör, bo över i kusinens gästlägenhet.

Kusinen hade dock glömt be sonen hämta ut nyckeln och Kjaersten var på väg tbx till city för att möta sonen och istället få låna kusinens familjs lägenhet. Strul alltså och sent på kvällen.

Jag kollar tillgänglighet på appen, ringer Waterfront FD och säger som det är, att hon behöver ett rum, utan att jag är med.

Receptionisten säger bara: ser att du är prioriterad medlem, boka på nätet genom appen, så är hon välkommen hit, du får poäng och jag ska uppgradera henne. :)

Bra jobbat, Radisson. Och poängen redan inne. :)
 

v00peter

Medlem
Hej

Ser att några av er växlat över poängen från Radisson till EuroBonus. Hur gör ni konverteringen? Jag har försökt på Radissons hemsida (Reach for the sky with Radisson Rewards), men får bara felmeddelande (The frequent flyer number is not recognized - formatting requirements.), och det verkar inte spela någon roll om jag har med endast de 9 siffrorna eller om jag också inlkuderar EBD.
 

Sir Lemon

Medlem
Nytt erbjudande idag för Radisson. :)
 

Attachments

  • 78F7E1E5-C54A-451A-8892-C82972AD8E5D.png
    78F7E1E5-C54A-451A-8892-C82972AD8E5D.png
    {memory} MB · Visningar: 79

Sir Lemon

Medlem
Undrar om det gäller för redan bokade vistelser?
Nåja, dessa poäng får man inte så mycket för ändå.
Ska testa eftersom jag gjorde bokningen för ikväll i förrgår, och anmälde mig tidigare idag, men enligt reglerna gäller det inte i sådana fall. Ingen fördel med poängen vid hotellvistelser, men går att växla till SASpoäng iaf. :)

OT:
En intressant datapunkt är att jag som Premium via Amex Plat flera ggr jämfört ”boka med rabatt” och ”boka med många poäng/utan rabatt” funnit att priset var likadant eller lägre trots alternativet ”boka med många poäng”. ;)( Schh. Inte prata om högt(.

OT 2:
Kan bara än en gång rekommendera Riverside i Göteborg. Alltid konsekvent uppgraderad. Idag fanns inga Premiumrum bäddade, men fick längst upp. När jag efter att ha upptäckt att rummet inte hade mitt önskade badkar, berättade hon och sa beklagande att hade jag haft högsta nivån (VIP) hade hon ”kunnat” ge mig en av sviterna. Hmm, sa jag. Jag är såklart beredd att betala en peng för det.

Jag fixar det, sa hon, och återkom med en väldigt modest summa, som jag glatt betalade. Otroligt nöjd. :) För att inte tala om Kjaersten.

Och Spa ingår som alltid i alla rumspriser. Vi bokade en spa för ikväll och en imorgon.

Hade det inte varit för smålänningen i mig som ville utnyttja Amex Plat innan januari är slut hade vi inte åkt. Tilläggas kan, att receptionisten redan vid incheckning proaktivt (och utan upp-sell) frågade om vi önskade sen utcheckning. Yes. Underlättade sedan beslutet om förmånlig uppgradering till svit sedan.

Nu dags för Prime Grill gm Amex Plat.
 
Last edited:

ante_77

Medlem
Ska testa eftersom jag gjorde bokningen för ikväll i förrgår, och anmälde mig tidigare idag, men enligt reglerna gäller det inte i sådana fall. Ingen fördel med poängen vid hotellvistelser, men går att växla till SASpoäng iaf. :)

OT:
En intressant datapunkt är att jag som Premium via Amex Plat flera ggr jämfört ”boka med rabatt” och ”boka med många poäng/utan rabatt” funnit att priset var likadant eller lägre trots alternativet ”boka med många poäng”. ;)( Schh. Inte prata om högt(.

OT 2:
Kan bara än en gång rekommendera Riverside i Göteborg. Alltid konsekvent uppgraderad. Idag fanns inga Premiumrum bäddade, men fick längst upp. När jag efter att ha upptäckt att rummet inte hade mitt önskade badkar, berättade hon och sa beklagande att hade jag haft högsta nivån (VIP) hade hon ”kunnat” ge mig en av sviterna. Hmm, sa jag. Jag är såklart beredd att betala en peng för det.

Jag fixar det, sa hon, och återkom med en väldigt modest summa, som jag glatt betalade. Otroligt nöjd. :) För att inte tala om Kjaersten.

Och Spa ingår som alltid i alla rumspriser. Vi bokade en spa för ikväll och en imorgon.

Hade det inte varit för smålänningen i mig som ville utnyttja Amex Plat innan januari är slut hade vi inte åkt. Tilläggas kan, att receptionisten redan vid incheckning proaktivt (och utan upp-sell) frågade om vi önskade sen utcheckning. Yes. Underlättade sedan beslutet om förmånlig uppgradering till svit sedan.

Nu dags för Prime Grill gm Amex Plat.

Jag har VIP-status, men hotellet som jag är frekvent gäst hos är riktigt mediokert. Det känns lite 70-tal över det hela faktiskt.
Nu har jag bara februari ut på hotellet och sedan har jag en lägenhet att sova i.

Har jag tur så får jag uppleva en svit om hotellet jag bor på har någon sådan. Så långt så har jag inte varit imponerad av rummen.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag har VIP-status, men hotellet som jag är frekvent gäst hos är riktigt mediokert. Det känns lite 70-tal över det hela faktiskt.
Nu har jag bara februari ut på hotellet och sedan har jag en lägenhet att sova i.

Har jag tur så får jag uppleva en svit om hotellet jag bor på har någon sådan. Så långt så har jag inte varit imponerad av rummen.
Radisson är väldigt (!) varierande i nivå. Jag har en lista på de jag uppskattar och Waterfront i Sthlm och Riverside i Gbg är de jag fullkomligt älskar. Uppsala ex är kass. Malmö är ok, varken mer eller mindre.

Elite däremot (enligt mig) håller alltid per definition minst bra nivå.
 
Toppen