Senaste nytt

Är radisson ngt att satsa på?

Har haft en stay hos Radisson Svalbard nu precis.
Bodde 7 dagar i en junior svit. På några andra av mina resmål i jobbet finns det radisson men också IHG.
Skall jag gå över till Radisson istället för IHG.
Tanken är att IHG är inte så representerade här i "norr" och då kan det vara nice med ett program för några spontanare över en helg här i "norr".
Synpunkter?

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

mha321

Medlem
Att de har en hel del hotell här är väl ungefär det enda som är bra med dem nuförtiden tyvärr. Alltså, det finns en hel del bra hotell. Men lojalitetsprogrammet är totalt skjutet i sank.
 

airac

Medlem
Jag tycker att programmet är ganska bra. Tråkigt att det är direkt kostnads baserad, så inga kap med ”gratis” poängnätter, men det är tyvärr något på väg ut ur många program. Rabattboosten med app priser ger mig ofta riktigt bra priser på trevliga hotell. Poängen växlar jag numer automatiskt till EuroBonus med ok kurs.

Om det sedan är något att ’satsa’ på är tveksamt, men värdelöst är det nog inte.
 

Highbury

Medlem
Håller med ovanstående. Hotellen är bra, får bra rabatt på rumspriset som medlem. Alltsomoftast rumsuppgradering med min premiumstatus. Däremot så är inte poängsystemet värt speciellt mycket
 
Ok.
Får mao ta mig en funderare. Jag har hög status på IHG men de har begränsat utbud i "norr".
Min tanke var som sagt att få frinätter på radisson att nyttjas av mig och min fru för "spontanare".
Jag bryr mig inte om status och dyl utan enbart fria nätter.
Status har jag så det räcker på marriot och IHG men de har inte samma utbud i "norr".

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 
Jag tycker att programmet är ganska bra. Tråkigt att det är direkt kostnads baserad, så inga kap med ”gratis” poängnätter, men det är tyvärr något på väg ut ur många program. Rabattboosten med app priser ger mig ofta riktigt bra priser på trevliga hotell. Poängen växlar jag numer automatiskt till EuroBonus med ok kurs.

Om det sedan är något att ’satsa’ på är tveksamt, men värdelöst är det nog inte.
Aha. Så det finns en växling till EB. Det kan vara intressant.

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

Jonas C

Medlem
Menas vad?
Att man inte kan boka poängnätter?

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
Man slopade poängtabellen och övergick till en fullt dynamisk prissättning där poängpriset står i direkt korelation mot vad rummet kostar i pengar. Med andra ord funkar det mer som ett cashbackprogram än som ett poängprogram.
 

Sir Lemon

Medlem
Instämmer i mkt av ovanstående. Har dock hittat tre fördelar: 1. Rabatten på rum som Gold och bra erbjudanden. 2. Ofta uppgradering flera steg. 3. Några riktigt bra hotell som är värt sin kostnad i kronor med avseende på rumskvalitet och även trevlig genuin service (men man måste själv hitta de som är bra). Favoriten är Radisson Lindholmen i Gbg alla dagar i veckan med gratis Spa, a la carte Äggstation mm. Mina poäng (eftersom som nämnts de har points for revenue) växlar jag sedan till SAS Eurobonus.
 
Toppen