Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Maja

Medlem
Har en enkelbiljett idag GOT-CPH-PVG med SAS och måste fixa en hemresa för att kunna nyttja 144h-visumet till Shanghai.

Har en något slingring variant som jag undrar om det skulle gå vägen?

SHA-TSA/TPE-MNL-IST-GOT

Kommer göra en layover i Taipei 22h45 min och sedan en i Manilla 23h 10 min.

Håller mig under 24h i varje transit så det ska ju gå, men frågan är då det blir fungerar p.g.a. zonbyte?

Utresa: Europa -> Centrala Asien och Fjärran östern

Hemresa: Centrala Asien och Fjärran östern -> Sydostasien, öregioner -> Europa

Är det kört för att hemresan går via en dyrare zon?
Om det går, är det priset för för Centrala Asien och Fjärran östern 165 000 eller är det Sydostasien, öregioner 210 000 som gäller?

Har försökt hitta svaret på SAS.se men har tyvärr inte lyckats.

Ni får gärna guida mig till rätt källa om ni vet vad som gäller?

Tack på förhand!
 

Ano

Medlem
Har en enkelbiljett idag GOT-CPH-PVG med SAS och måste fixa en hemresa för att kunna nyttja 144h-visumet till Shanghai.

Har en något slingring variant som jag undrar om det skulle gå vägen?

SHA-TSA/TPE-MNL-IST-GOT

Kommer göra en layover i Taipei 22h45 min och sedan en i Manilla 23h 10 min.

Håller mig under 24h i varje transit så det ska ju gå, men frågan är då det blir fungerar p.g.a. zonbyte?

Utresa: Europa -> Centrala Asien och Fjärran östern

Hemresa: Centrala Asien och Fjärran östern -> Sydostasien, öregioner -> Europa

Är det kört för att hemresan går via en dyrare zon?
Om det går, är det priset för för Centrala Asien och Fjärran östern 165 000 eller är det Sydostasien, öregioner 210 000 som gäller?

Har försökt hitta svaret på SAS.se men har tyvärr inte lyckats.

Ni får gärna guida mig till rätt källa om ni vet vad som gäller?

Tack på förhand!
Just sådana fall/lösningar hanteras ju väldigt olika beroende på handläggare. Kan tänka mig att någon skulle neka den pga att det definitivt inte är most reasonable routing, medan någon annan kanske godkänner men till den högre poängkostnaden. Och en tredje inte bryr sig om någon av ovanstående.
Finns ju ett par variabler som det inte finns helt självklara/publika regler kring.

Så bästa tipset är nog att ringa och prova genomföra bokningen såsom du tänker dig. Går det inte igenom, så säger du att du inte vill genomföra någon ändring, fundera och återkomma.
 

Maja

Medlem
Har en enkelbiljett idag GOT-CPH-PVG med SAS och måste fixa en hemresa för att kunna nyttja 144h-visumet till Shanghai.

Har en något slingring variant som jag undrar om det skulle gå vägen?

SHA-TSA/TPE-MNL-IST-GOT

Kommer göra en layover i Taipei 22h45 min och sedan en i Manilla 23h 10 min.

Håller mig under 24h i varje transit så det ska ju gå, men frågan är då det blir fungerar p.g.a. zonbyte?

Utresa: Europa -> Centrala Asien och Fjärran östern

Hemresa: Centrala Asien och Fjärran östern -> Sydostasien, öregioner -> Europa

Är det kört för att hemresan går via en dyrare zon?
Om det går, är det priset för för Centrala Asien och Fjärran östern 165 000 eller är det Sydostasien, öregioner 210 000 som gäller?

Har försökt hitta svaret på SAS.se men har tyvärr inte lyckats.

Ni får gärna guida mig till rätt källa om ni vet vad som gäller?

Tack på förhand!
Gick utmärkt att boka!

 

sebr

Medlem
Är följande routing tillåten på utresan? provat boka 2ggr men agenterna hävdar bestämt att jag inte kan boka ben för ben...

Utresa
ARN-BRU SN
BRU-CPH SN
CPH-JFK SK
JFK-BOG AV
BOG-EZE AV

Hemresa
EZE-IST TK
IST-ARN TK
 

eddo

Medlem
Är följande routing tillåten på utresan? provat boka 2ggr men agenterna hävdar bestämt att jag inte kan boka ben för ben...

Utresa
ARN-BRU SN
BRU-CPH SN
CPH-JFK SK
JFK-BOG AV
BOG-EZE AV

Hemresa
EZE-IST TK
IST-ARN TK
Tycker personligen det låter konstigt att den inte går igenom. Hävdar de att det inte är möjligt att boka ben för ben i allmänhet eller har de något specifikt att invända emot din specifika rutt? Jag säger HUACA.
 

palmen

Moderator
Är följande routing tillåten på utresan? provat boka 2ggr men agenterna hävdar bestämt att jag inte kan boka ben för ben...

Utresa
ARN-BRU SN
BRU-CPH SN
CPH-JFK SK
JFK-BOG AV
BOG-EZE AV

Hemresa
EZE-IST TK
IST-ARN TK
SAS har en regel om most reasonable routing och att de själva bestämmer vad det är och hur det appliceras.
Åka till Argentina via New York här fullt möjligt att de ogillar med hänvisning till ovan regel.
 

Gnopps

Medlem
Är följande routing tillåten på utresan? provat boka 2ggr men agenterna hävdar bestämt att jag inte kan boka ben för ben...

Utresa
ARN-BRU SN
BRU-CPH SN
CPH-JFK SK
JFK-BOG AV
BOG-EZE AV

Hemresa
EZE-IST TK
IST-ARN TK
Ser inte så oresonabel ut. Är du säker på att problemet är rutten och inte att det saknas tillgänglighet?
Du skulle kunna börja med att boka CPH-JFK-BOG-EZE och se om det går igenom.
 
Toppen