Senaste nytt

Ombokning tidigare flyg?

JockeS

Medlem
Vi har en bokad Star Alliance resa som går:
GOT-ARN-EWR med SAS.
JFK-BRU-GOT med Brussel Airlines.

Dock är det 8 timmar i Bryssel att vänta på hemresan

Ser att Austrian har ett flyg som går 6 timmar tidigare även denna går att boka med poäng.

Går det att boka om sistnämnda del av resan och vem kontaktar jag i så fall?
 
Last edited:

Jannes

Medlem
Ring SAS/EB. Se till att möjliga vouchers ännu är giltiga, och även poängen du betalat, så du slipper några tråkiga överraskningar pga ändringen.

Med Austrian, menar du att ändra hela hemresan så den går via Wien istället?
 

JockeS

Medlem
Ring SAS/EB. Se till att möjliga vouchers ännu är giltiga, och även poängen du betalat, så du slipper några tråkiga överraskningar pga ändringen.

Med Austrian, menar du att ändra hela hemresan så den går via Wien istället?
Tänker att vi flyger med brussel till BRU.
Sedan Austrian från BRU-VIE-GOT.

Dock ser jag att det bara är 40 min mellan flygen. Kanske för tight?

Vouchern vi använt tror jag har gått ut nu dock. Men vi har en aktuell att använda
 

Jannes

Medlem
Personligen skulle jag inte bränna en voucher på att lägga till ett ytterligare ben, än mindre så ifall det är så tight connection. Vad är tidsvinsten i GOT?

Mitt förslag: Checka in allt bagage på hemresan som inte är ryggsäck eller motsvarande (men packa in ett ombyte), gå till The Loft vid ankomst och duscha/vila, åk sedan in till Bryssel (tar 20 min) och ät lite moules frites och drick klosteröl, sen tillbaka till BRU.
Jag gillade high-tech regnduscharna på The Loft :)
 

AndersSt

Medlem
Personligen skulle jag inte bränna en voucher på att lägga till ett ytterligare ben, än mindre så ifall det är så tight connection. Vad är tidsvinsten i GOT?

Mitt förslag: Checka in allt bagage på hemresan som inte är ryggsäck eller motsvarande (men packa in ett ombyte), gå till The Loft vid ankomst och duscha/vila, åk sedan in till Bryssel (tar 20 min) och ät lite moules frites och drick klosteröl, sen tillbaka till BRU.
Jag gillade high-tech regnduscharna på The Loft :)
+1 på det förslaget!
 
Toppen