Senaste nytt

24 tim delay - Turkish flight cancellations - vad gäller vid Award bokning ?

eddo

Medlem
Detta var sspännande - det finns plats på Awardhacks i C ARN-IST på eftermiddagen då kvällsflighten till ZNZ går, men när jag kollade ned SAS agenten så var det väntlista och han kunde inte boka om mig. Skumt - skall jag låta bokningen ligga kvar, satsa på ett dygn i IST på egen bekostnad eller vad hade ni gjort ? Känns inte som om de är jättepigga på att hjälpa mig. Jag får nog ingen ersättning från Reseförsäkringen heller när det sker så långt i förväg.
Kolla med andra bolag till IST (med ett stopp på vägen) som @SimonXYZ föreslog. Nu har jag inte full koll på vilka bolag som flyger till IST men som exempel LH via FRA/MUC, OS via VIE, LX via ZRH osv.
 

plover

Medlem
Tack fick tag på en superbra reseagent på SAS Amex-linjen, inga bokningsbara platser ARN-IST per idag, men eftersom jag inte har godkänt de nya invol rebooking-platserna så ligger de tydligen kvar i systemet så han trodde att det var bäst att vänta närmare inpå avresa. Alternativet var att boka om redan nu till en ARN-VIE-IST med 5 timmar layover i IST. Trodde det var brådis att boka om på en cancellation, men tydligen inte - det är iofs min risk att platserna på den andra rutten (avfärd 0630) tar slut, men nu tänkte jag ha lite is i magen.
 

Brandten

Medlem
Borde väl gå att få gratis övernattning? Turkish Airlines Stopover "program" förutsatt att det är en 235-biljett (dvs TK ticket nr). Var det sist iallafall men regler kan ha ändrats.
 

plover

Medlem
Bra input där, jag har några 117 mummer på sas sidan, hittar inga 235. Föår man fråga hur jag hittar dessa samt vad stoppver programmet med TK är ? hittar inget där heller. IST kan ju iofs vara kul en dag, trots lite släpa lite bagage :)
 

Ricci

Medlem
Ärligt skulle jag inte våga boka en EB-award efter 31aug i år efter det kommer du få svårt att få hjälp från berörda bolag.
 

plover

Medlem
Tack för bra tips igen, den där stopover servicen har begränsningar tyvärr vid invol reschedule, se nedan

Passengers whose flights are cancelled for operational reasons and whose tickets are changed cannot benefit from Stopover in Istanbul

Men den där om att inte våga åka efter 31/8 har jag inte riktigt förstått, en biljett är väl ändå en biljett ?
 
Toppen