Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2024

Kimmen00

Medlem
God morgon från T5 Gold Arlanda. Okristligt tidigt.. Första gången jag kommit vid öppning 0500..

20240505_050104.jpg
 

Kimmen00

Medlem
Hälsningar från Senator Z på Frankfurt.
Kö utanför för att komma in, men loungens storlek gjorde att det var rätt tunnt med folk längre in..

20240505_090440.jpg


20240505_091253.jpg

Två legendarer. Såg många av deras filmer på 80talet. Amazon prime har ju en drös Bud o Terance filmer, sett om en drös. Lite mer corny idag

20240505_091701.jpg

Nötlikören smakade Frangelico. Chililikören (eldvattnet) var det tryck i, men ganska söt.
 

Ricci

Medlem
God eftermiddag från BKK, idag blir det speed i loungehopping och kanske sista *A loungehopping man gör här.
Först ut, Thai D-gate gick ut direkt och siktade på SQ-loungen som var överfull frågade när boarding för SQ var de svarade om 45 min.
Snabbt in på Thai-E gate och fixade en dricka och såg precis att Eva-maskinen taxade ut dvs då blir det en dricka där sedan för till slut avsluta med SQ.

Edit: På tisdag blir det loungehopping igen här på BKK dock med OW. Onsdag blir det loungehopping på HKG också med OW för att avsluta med en repris på tisdagen dock med QR-loungen också. :cool:
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Oväntat besök på Turkish Airlines Business Lounge Istanbul. Missad anslutning på grund av ett sent inkommande flyg från Melbourne. Turkarna löste det smidigt och jag var ombokad på nästa flyg till Stockholm innan jag hunnit landa. Trist att komma hem tre timmar sent, men skönt att hinna med en dusch mellan flygningarna.

Måste tyvärr säga att stolen på Turkish A350 är katastrofalt dålig och trång. Helt fel val av stolsmodell då den inte tar tillvara på utrymmet i kabinen. Bekväm för en 7-8 timmars flygning men inte för 20 timmar.
 
Toppen