Senaste nytt

Amex värvningskampanj

matstatman

Ny medlem
Länk till kampanjen?
Du behöver bli rekryterad av en existerade "medlem", vill inte lägga ut min länk här men kan lägga upp en screenshot:

1714987596638.png
 

Gus

Medlem
Nya medlemmar som skaffar platinumkortet får 1.5m membership rewards poäng, vilket jag anser vara väldigt generöst. Överför man till britishairways(qatar/iberia/finnare) får man en businessresa till en annan kontinent, men det går ju såklart att flytta till eurobonus med mera:

Hur mycket blir det i EuroBonuspoäng?
 

JacobGBG

Medlem
Tyvärr är många av förmånerna så Stockholms-centriska. Dining-for-two t.ex. är väldigt sparsmakat utanför hufvudstaden. Att det finns en redundans med EBG är ej heller optimalt.

Jättebra kampanj helt klart men varje gång jag utvärderar kortet så landar kalkylen i att själva förmånerna landar precis lite för kort (no pun intended) för mitt eget behov. Ska bli spännande att se vad som händer på Amex EB kort-sidan, skulle t.ex. 2-4-1 möjlighet till SkyTeam Award försvinna (att jmf med dagens *A award) så blir Platinumkortet direkt mycket läckrare.
 

matstatman

Ny medlem
Hur mycket blir det i EuroBonuspoäng?
29 Amex-poäng = 1 EuroBonus-poäng dvs 51724, men jag skulle aldrig byta till EB när man exempelvis kan åka business t/r sydamerika iberia för 85k avios. Till britishairways är kusen 20 Amex-poäng = 1 Avios. Att köpa motsvarade summa avios direkt av flygbolagen kostar faktiskt mer än årsavgiften för kortet, det är så jag räknar hem det. Samt att priority pass ingår.
Tyvärr är många av förmånerna så Stockholms-centriska. Dining-for-two t.ex. är väldigt sparsmakat utanför hufvudstaden. Att det finns en redundans med EBG är ej heller optimalt.
Tycker knappt man hittar ställen som tar emot amex ute i landet, kanske går bättre i storstäderna. Ogillar faktiskt dining-for-two även om jag brukar använda den.
 
Toppen