Tror ni att SAS kommer börja betala för tredjepartslounger/FastTrack utanför hubbarna efter övergången till Skyteam? Tror själv definitivt inte på det.
Sitter i en dålig sits själv då jag redan har Skyteam Elite Plus via FlyingBlue och kommer nu alltså få samma status igen via EuroBonus. Kommer dock troligtvis fortsätta med FlyingBlue på grund av ovan orsak, och byta ut EuroBonus till ett annat *A-program.
Jag tror att man kommer att göra det, åtminstone på kort sikt och på stora och viktiga och dyra destinationer där man idag har lounger, men där det inte finns några Skyteam-alternativ (antingen för att SAS är i "fel" terminal eller för att övriga Skyteambolag förlitar sig på tredjepartslounger). Exempelvis London, Bryssel, Hamburg, Milano etc. i Europa. Man har lovat alla resenärer en smidig övergång, och att ge loungebesökarna en anledning att byta till Lufthansa/Finnair/BA just nu är inte vad man vill. Inom något år har man antingen ordnat upp loungesituationen, antingen genom att byta terminal (som på LHR) eller med att expandera (läggar man till SAS 30+ avgångar per vecka på Bryssel ovanpå AF/KLM:s egna så kan det vara underlag för att bygga en egen lounge).
På linjerna utanför Europa tror jag att man är täckta, med undantag för Miami?