Precis. Skulle de kladda för mycket så kommer *A återigen få många "gammla" kunder.
Statusmatchningar skall bli kul att joina in i så man får fler "guld" att ticka av på bucket list :)
Xiamen i "business" en gång - 2 st rejäla "fåtöljer" i avskärmad kabin. 3 FA som tom gav massage. Maten och servicen var outstanding. Allt till den facila summan 1497 Sek :)
Tror personligen att SAS kommer ha en BKK linje framöver då många CPH resenärer kommer att överge Thai.
Scenario - Thai fimpar CPH och OSL och drar ned på ARN. Behåller FRA.
Skriver det igen. Vill man sova tryggt om nätterna inför en planerad "stor" resa skulle jag utgå ifrån att from 1a september så gäller inget gammalt.
Vill man "gambla" och tar saker med klackspark - boka på :)
Det enda jag vet (mot mig själv) är att inte boka *A biljetter med avgång efter 31/8 som bygger på "måste" resdatum ala att man planerar semester baserat på poäng (2-4 osv). Ffa med Thai. Om man nu vill sova lugnt dvs.
Jag och frun kommer att bara köra EU resor bokade med poäng.
(Tills "man" vet...
Precis. Som det har nämts redan - så länge S-EB finns kvar så finns både EBG,EBD och LTG - vad som händer efter det finns skrivet i stjärnorna :)
(Själv bryr jag mig inte längre då jag går i pension snart och jag tror att så länge som mina fötter kan trampa jorden så finns "perksen")
Mat i luften är alltid en dålig kompromiss. Har aldrig ätit ngt i luften som kvalificerar som gott.
Däremot har jag ätit mycket som motsvarar förväntningarna men det är som sagt 2 olika utgångslägen.
Är trött på flygningar och resor.
Men kan inte låta 674000 poäng frysa inne så det planeras en resa Köpenhamn- Maldiverna - Thailand (kho lipe) - Japan - Kina och hem.
Får se hur långt man kommer på poäng och hur många nätter mina ihg,marriott och hyatt räcker till.
Efter det kommer jag att...
Flyger mycket med Thai till BKK så nuvarande upplägg är perfekt.
Skulle kunna fortsätta med Thai men då förlorar jag det enda jag värnar om med bonusprogram - fast track och lounge.
Får kanske hoppas att SAS permanentar sina flygningar dit vilket kanske kan bli en möjlighet om nu *A Thai...
Vilken lounge kommer *A ha på Kastrup när EB går ur?
Jag som bor i malmöregionen kan välja båda men en anledning till att vara EB trogen är lounge och fast track i kombination med bra dest .
Skulle jag fortsätta *A så måste det till en ny matchande lounge och fast track.
Att behöva flyga via...