Läsvärd exklusiv intervju med Singapore Airlines nordiska chef, som så mycket annat hos check-in.dk så en prenumeration rekommenderas.
Men man skulle kunna sammanfatta det kort som att det finns ett starkt ömsesidigt intresse om att fortsätta det täta samarbetet mellan flygbolagen, som ju idag...
I vinterprogrammet kommer A350 utöver Bangkok användas på Atlanta fem gånger i veckan och Shanghai/Tokyo tre gånger i veckan var.
Det kommer vara möjligt eftersom man kommer ha skiftande avgångstider på BKK och därmed erbjuda både dag och nattflyg...
CPH-BKK går upp till 7 gånger i veckan, säkert som resultat av alliansbytet.
CPH-BOS/LAX blir också dagliga (Delta hubbar). Förbättrade flygtider för anslutningar på JFK.
CPH-KRN känns som en skräll. Tänkte att Luleå låg före i "kön" men att de även öppnar CPH-RVN vittnar att det är på grund...
Nice, varsågod! Etihad då och inte Wizzair hoppas jag :eek: med EY tjänar du dessutom Eurobonus extrapoäng för resan.
Hur ser bonusresan till AUH ut? Gissar TK, har ni tid till att besöka loungen i Istanbul?
Precis.
En annan aspekt att väga in är att Skyteam/Delta dominerar i Atlanta området gällande statuskunder. Och där är det nog många som ser SAS som ett alternativ först efter 1 september.
Gäller at fylla planen fram tills övergången till Skyteam. I slutet av juni kostar CPH-ATL t&r nonstop ca. 3. 000 SEK. Billigare än bl.a. Zurich och Aten.
Kollar man från nästan hela Europa t.ex. 20-25 juni är SAS det billigaste alternativet till Atlanta.
Ingen fara, fortsatte kolla lite och kan se att Emirates också har rimliga priser från ön.
Vill ni undvika economy verkar KQ SEZ-NBO-ADD vara det enda under 10k i business. Men jag hade nog youtubeat för att se hur deras Embraers är. Loungen i NBO läser jag till mig är bra med afrikanska mått...
Revenue biljett med Etihad till AUH för 3k per person (torsdagar) är ett prisvärt alternativ ni kan kika på. Gott om award biz hem med b.la. TK därifrån.
Ni måste dock över på landside och checka om väskor men immigration på AUH bör gå rätt snabbt då man landar utanför rush hour. Även i rush...
Utöver Finnairs dagliga avgångar har QR med egen maskin varje morgon från CPH respektive 3 ggr i veckan från ARN. På vintern är det 12 avgångar i veckan från CPH respektive 5 från ARN. Det var inte länge sen man utökade kapaciteten och bl.a. lade till kvällsavgångarna från CPH i vinterschemat. I...
Ja, kan mycket väl vara jag som är lite för snabb och att startdatum annonseras snart.
Trots att den är irrelevant för egen del är det en väldigt spännande rutt.
Tyckte det var konstigt att det inte finns mer info om den här rutten med tanke på att Swedavia annonserade att "ANA börjar flyga direkt från Stockholm till Tokyo med start i höst".
Just nu kan man läsa följande på ANA:s hemsida:
Samma info även för MXP och IST som blev annonserade samtidigt...
I ett JV/codeshare med Delta säger Anko att de hade kunnat få bättre fart på AAL-JFK än förra årets AAL-EWR. Man hade ju codeshare även då (UA) men det verkar som att förutsättningarna ett JV skulle göra det möjligt att sälja fler biljetter med anslutning vidare (Konkurrenskraftiga priser...