Om jag vill genomföra en förändring till Open jaw på en befintlig bonusresa som bokades inom senaste 24H. Kan jag ringa in och be de ändra ena benet på resan kostnadsfritt? Eller måste jag uttryckligen säga att de ska boka av hela resan och sen be de hjälpa mig boka om med open jaw för att...
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS/AF/KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: São Paulo
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 82500 (Med 2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 1643 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Nov -24...
Hotell: Radisson Red Krakow
Bokat: Standard (Billigast)
Fick: Corner suite
Antal nätter: 2
Rate: Förbetald med app-rabatt
Status: VIP
När: Oktober 2024
Lite knackig engelska på receptionisten men jag uppfattade i alla fall att de uppgraderat mig och de bemötte mig väl. Nybyggt fräscht hotell med...
Hotell: Radisson Blu Prague
Bokat: Standard (Billigast)
Fick: Penthouse Suite
Antal nätter: 2
Rate: Förbetald med app-rabatt
Status: VIP
När: Oktober 2024
Man babbla på rejält i repan om min status och bjöd på voucher som omvandlades till två glas prosecco i baren. Kom även upp personal en gång...
Lite off topic men känns onödigt att skapa en ny tråd.
Någon som vet hur det blir med FX-påslaget när man får en dragning i utländsk valuta reverserad? Har en större betalning i EUR som ska tillbaka till mig och jag misstänker att jag kommer förlora en del på FX-spreaden i båda riktningarna...
Hotell: Hilton Tallinn Park
Datum: September 2024
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: Ingen
Status: HHG
Ingen uppgradering men ska inte klaga när man blivit statusmatchad mot en annan kedja som delat ut status i flingpaket. Fick i alla fall bo högst upp och personalen var snabba med att ta bort...
Det är ett måste att du kommer upp i 300' spendering för att överväga Elite. Det har också en avgift som nästan är 5x Amex Premium så du måste verkligen uppskatta och ha tid att resa två långresor per år i business för att det ska vara värt.
Så kan det också vara, men samtidigt måste väl SAS ändå har data på hur mycket poäng som deras kunder har? Kan vara att det blev en burst av bokningar och SAS var tvungna att dra i handbromsen pga ersättningsnivåerna