Senaste nytt

Bugaboo släpper ny res-barnvagn

Maxilaxen

Medlem
Ett tips till er som har småbarn och står inför inköp av barnvagn till resan.
Verkar väldigt smidig då man kan ha med den hela vägen till gaten, då man kan fälla ihop den o förvara den som en kabinväska.
Bugaboo Butterfly - City stroller

Jag ska vad priset blir om jag beställer från Holland. Annars blir det nog en beställning via sas shopen för de extra eurobonuspoängen. (Går endast att förbeställa nu)
 

Kris

Medlem
Påminner starkt om Babyzen Yoyo, som jag själv nött och varit sjukt nöjd med. För dem med små barn rekommenderas det starkt. Det som varit bra med Yoyo är att samtliga gånger någon frågat (vid incheckning, gate eller motsvarande) och jag flashat Babyzen/Yoyo-märket så vinkas det bara förbi utan problem. Dvs aldrig någon debatt huruvida det är handbagage-storlek eller ej.
Kanske lyckas fler brands bygga samma rykte. Men för min (relativt ringa) empiriska studie har visat sig värt att ha "first mover"-produkten.

Trevlig resa!
 

igelkotten

Medlem
Påminner starkt om Babyzen Yoyo, som jag själv nött och varit sjukt nöjd med. För dem med små barn rekommenderas det starkt. Det som varit bra med Yoyo är att samtliga gånger någon frågat (vid incheckning, gate eller motsvarande) och jag flashat Babyzen/Yoyo-märket så vinkas det bara förbi utan problem. Dvs aldrig någon debatt huruvida det är handbagage-storlek eller ej.
Kanske lyckas fler brands bygga samma rykte. Men för min (relativt ringa) empiriska studie har visat sig värt att ha "first mover"-produkten.

Trevlig resa!

Många av mina vänner med barn har berättat om samma upplevelse med Yoyo
 

MrRob

Medlem
Vi har kört på en GB Pockit+ All City (tror jag den heter) när dottern var mindre. Tittade på en Babyzen men gillade inte handtaget. Som någorlunda lång person är Pockit+ lättare att gå runt med tycker jag. Väldigt smidig att ha med sig på resor från runt 18-24 månaders ålder och uppåt.

(Kostar dessutom mindre än hälften av både Yoyo och Butterfly om det nu är en faktor.)
 

airac

Medlem
Många av mina vänner med barn har berättat om samma upplevelse med Yoyo
Instämmer, blivit 18 segment med lilltjejen senaste halvåret, och hemliga lösenordet vid gaten är Yoyo. Den har absolut för- och nackdelar, men oslagbar pga detta som flygplatsvagn.

Tips till trådstartaren, tänk på hur du bär omkring på vagnen när du inte använder den. Vi köpte en ryggväska till vår yoyo som även har ett band/rem för att sätta den ovanpå en resväska om vissa laptopväskor mfl har. Super smidigt till/från parkeringar, taxi osv.
 

airac

Medlem
Ytterligare en grej att tänka på är vart vagnen ska användas. Alla dessa kompaktvagnar har små hjul. Nu när tjejen snart börjar gå lite mer, funderar jag på att skaffa en Joolz Hub / Baby Jogger city (medelstorvagn) istället och checka in den. Det ger höjd komfort för alla när man väl är på plats, och fungerar även hemma då de lätt får plats i en bil jämfört med en fullstor vagn.
 

samet

Medlem
Vi har en Elodie Mondo, funkar kanon.
Man får plocka loss bakhjulen och lägga i vagnen när man viker ihop den, för att klara storleken som handbagage.

Men i gengäld får man stabil vagn som klarar lite större barn också.

PS. Bara plockat loss hjulen på inrikes, då bagagehyllorna är mindre. På longhaul finns det plats så det inte behövs.
 

ptotheg

Medlem
Jag har använt en Baby Jogger - City stroler, minns inte exakt nu men tror det var en knapp och en flärp att dra i så var den redo för overhead. Packades ned i ett ryggsäcks-fodral.

Även här ska bakhjulen klickas lös och läggas i ”säcken” som blir ryggsäck.

Har överlevt 6+ resor och flitigt använts hemmavid också.
 
Toppen