Senaste nytt

SAS Plus levererar inte!

Homer

Medlem
En känd milesdoktor skrev såhär för många år sedan


Dr. Miles skrev: ↑
Nu kom jag på en genial idé!

Eftersom fler och fler företag förbjuder sina anställda att flyga i Business/First class som har "Economy class only"-policy.

Jag föreslår att SAS byter namn av dagens "Business class" till "Economy class" och dagens "Economy class" till t ex "Punishment class™" eller "Jantelagen class".

Med denna förändring SAS kan få många företagskunder som har "Economy class only"-policy och företagsanställda som flyger i den nya "Economy class" blir nöjda. ;)

Jag kanske måste byta jobb till marketing-konsult i flygbranschen...
 

mha321

Medlem
Hade inte Sas det som en extra tjänst en period (att köpa sätet bredvid sig) eller har jag drömt det? Lär inte ha gått särskilt bra om de hade det... bekymret är ju att vi är i norden, med jante, strikta resepolicies, kostnadsmedvetenhet och numer också klimatångest, så sas har ju gjort helt rätt, vi är helt enkelt fel marknad för ledigt mittsäte. (tyvärr)
Mig veterligen finns det fortfarande. Men man måste ringa in och göra hela sin beställning, och det går inte att lägga till det i efterhand.

Vill minnas att det tidigare kostade runt 2000 spänn inom Europa. Men det verkar som de tagit bort priserna från hemsidan nu, men erbjudandet finns kvar: Välj sittplats | SAS

[sööök]

Japp. Info från @Dr. Miles , såklart: Betald seat block (extra säte) på SAS flygning | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men i och med att man måste ringa in, och det inte går att lägga till i efterhand, och att det tvingar en till incheckning på flygplatsen.. Nej, det funkar inte.
 

Homer

Medlem
Mig veterligen finns det fortfarande. Men man måste ringa in och göra hela sin beställning, och det går inte att lägga till det i efterhand.

Vill minnas att det tidigare kostade runt 2000 spänn inom Europa. Men det verkar som de tagit bort priserna från hemsidan nu, men erbjudandet finns kvar: Välj sittplats | SAS

[sööök]

Japp. Info från @Dr. Miles , såklart: Betald seat block (extra säte) på SAS flygning | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Men i och med att man måste ringa in, och det inte går att lägga till i efterhand, och att det tvingar en till incheckning på flygplatsen.. Nej, det funkar inte.


Låter ju som en bra deal i Go

The charge for the extra seat is the same as the charge for the passenger, for the applicable journey at time of booking and payment.
Passenger taxes, service fee and fuel surcharges applicable to departing passengers are exempted for the extra seat.
Value added tax (VAT), like Swedish domestic XS tax, Norwegian domestic NV tax and Finnish domestic YF tax, must be collected on the document issued.
 

palmen

Moderator
När jag åkte på på vår fd trevliga SAS linje mellan NRK-CPH på 70-90 talet i business, bestod minimiserveringen av danska smörebröd som @Ystad säger och vid övriga turer en kall måltid beroende på tid på dygnet. Givetvis med full servering av ädla drycker. Detta på en 50 minuters flygning.
Vad kostade en sådan biljett på 70-90 talet? Och om man gör om det till dagens penningvärde?
 

mha321

Medlem
Låter ju som en bra deal i Go

The charge for the extra seat is the same as the charge for the passenger, for the applicable journey at time of booking and payment.
Passenger taxes, service fee and fuel surcharges applicable to departing passengers are exempted for the extra seat.
Value added tax (VAT), like Swedish domestic XS tax, Norwegian domestic NV tax and Finnish domestic YF tax, must be collected on the document issued.
Precis som så ofta så är dealen betydligt bättre i go än i plus.
 

Ystad

Medlem
Många hopplösa nostalgiker och förståsigpåare här... :rolleyes:
Ha, ha ... skulle väl bl a vara jag då.
För om att önska sig:
- mat som inte innehåller maskar (se första inlägget i tråden)
- personal som förstår vad dom serverar (se mitt inlägg ovan)
är nostalgi - ja då är jag nostalgiker (och kanske även förståsigpåare).

Förresten Herr Sjödin, på tal om "förståsigpåare", snygg profilbild du har:)
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Abbs

Medlem
Ha, ha ... skulle väl bl a vara jag då.
För om att önska sig:
- mat som inte innehåller maskar (se första inlägget i tråden)
- personal som förstår vad dom serverar (se mitt inlägg ovan)
är nostalgi - ja då är jag nostalgiker (och kanske även förståsigpåare).

Förresten Herr Sjödin, på tal om "förståsigpåare", snygg profilbild du har:)
Mycket snack om maskar men inga bevis. "Recensionen" läses som en sensationell arg amazon kommentar. Förstår inte varför en så dålig recension tas på allvar, den är ju till och med sämre än SAS Plus.
 
Toppen