Senaste nytt

Statusmatch för Eurobonus till Finnair

Vallfardaren

Ny medlem
Hej kära poäng-kollegor.

Jag sitter i en lite knivig sits. Jag kommer att nå EB Gold nu vid månadsskiftet när statuspoängen från SAS MC trillar in. Har i dagsläget 41k poäng. Vill gärna statusmatcha till Finnair Gold. Men här kommer dilemmat då, poängen kommer inte in förrän 8e juni och deadline för Finnair är 7 juni. Här är väl mina alternativ.

1. Köra en MR nu i veckorna för att så fort som möjligt komma upp i Gold. Därefter ansöka om Statusmatch.
2. Dra en fuling och skicka in EBG istället för EBS till Finnair eftersom de ändå tar 2 veckor på sig och granska statusmatchen. Lär ju blir EB-Gold direkt den 8e juni.

Vad tror ni experter? :p
 
D

Deleted member 53670

Guest
Hej kära poäng-kollegor.

Jag sitter i en lite knivig sits. Jag kommer att nå EB Gold nu vid månadsskiftet när statuspoängen från SAS MC trillar in. Har i dagsläget 41k poäng. Vill gärna statusmatcha till Finnair Gold. Men här kommer dilemmat då, poängen kommer inte in förrän 8e juni och deadline för Finnair är 7 juni. Här är väl mina alternativ.

1. Köra en MR nu i veckorna för att så fort som möjligt komma upp i Gold. Därefter ansöka om Statusmatch.
2. Dra en fuling och skicka in EBG istället för EBS till Finnair eftersom de ändå tar 2 veckor på sig och granska statusmatchen. Lär ju blir EB-Gold direkt den 8e juni.

Vad tror ni experter? :p
Kan köpa de sista poängen också om du inte har tid för MR
 

Sir Lemon

Medlem
Hej kära poäng-kollegor.

Jag sitter i en lite knivig sits. Jag kommer att nå EB Gold nu vid månadsskiftet när statuspoängen från SAS MC trillar in. Har i dagsläget 41k poäng. Vill gärna statusmatcha till Finnair Gold. Men här kommer dilemmat då, poängen kommer inte in förrän 8e juni och deadline för Finnair är 7 juni. Här är väl mina alternativ.

1. Köra en MR nu i veckorna för att så fort som möjligt komma upp i Gold. Därefter ansöka om Statusmatch.
2. Dra en fuling och skicka in EBG istället för EBS till Finnair eftersom de ändå tar 2 veckor på sig och granska statusmatchen. Lär ju blir EB-Gold direkt den 8e juni.

Vad tror ni experter? :p
Om statuspoängen via MC ska användas så brukar de ju komma i början av juni, men då hamnar väl de på nästa SAS-år om du har 31/5 som brytmånad hos SAS och du når därmed inte Gold den vägen?
 

stopover

Medlem
Sista dagen för kampanjen och då har jag lyckats spika in en höstresa till Kalifornien :) Får se hur länge det tar Finnair att uppdatera systemet – sugen på att försöka uppgradera ett av benen till C med vouchers. Tror dock att detta kan bli mission impossible...
 
Toppen