ResenärenLars
Medlem
Inte för att gå allt för långt in på politiken, så tror jag många skandinaver har mer negativa åsikter om t.ex. Saudiarabiska statsledningen/Prins MBS än man har om Arabemiraternas eller Qatars motsvarande. Jag skulle lätt välja Emirates, Etihad eller Qatar över Saudi redan bara på den grunden och då är Qatar även nåt jag helst väljer bort och är inte helt okritisk vad gäller Emirates och Etihad.
Plus det där med alkoholen. Inte det viktigaste, men väger säkert ändå i skålen för många resernärer, speciellt de på semester.
Alla dessa länder, inklusive deras flygbolag, använder mycket migrantarbetare som inte alltid behandlas särskilt väl. Bäst av nämnda länder vill jag påstå är UAE och sista platsen tar Saudiarabien.
Allra sämst i regionen är nog Bahrain med Kuwait snäppet bättre.
Det har skett mycket positiv utveckling i regionen men det är fortfarande mycket som inte är bra. Även om UAE är bäst av dessa länder så vill jag i sammanhanget citera en stor svensk företagsledare som sa ungefär så här i ett möte med sina produktutvecklare: "Bara för att man är bäst betyder inte det att man är bra".