Har dom överflöd av maskiner för sverige och kan avvar 2st till detta eller kommer det bli färre flygningar i sverige tro?En liten ljusning är att BRA har skrivit av tal med Austrian Airlines om att flyga i 12 månader med två ATR 72-600 med 75 säten
Detta kommer ge BRA ett tillskott på mellan 20-40 miljoner SEK
De linjer som dessa maskiner kommer att flyga betjänas i dag med 120 säters Embraer E195 men som idag är förstora på några av linjerna
Källa CHECK-IN.dk bakom betalvägg
https://check-in.dk/svenske-bra-skal-flyve-acmi-for-lufthansa-selskab/
Synd att de växlar just den flygtypen.En liten ljusning är att BRA har skrivit av tal med Austrian Airlines om att flyga i 12 månader med två ATR 72-600 med 75 säten
Detta kommer ge BRA ett tillskott på mellan 20-40 miljoner SEK
De linjer som dessa maskiner kommer att flyga betjänas i dag med 120 säters Embraer E195 men som idag är förstora på några av linjerna
Källa CHECK-IN.dk bakom betalvägg
https://check-in.dk/svenske-bra-skal-flyve-acmi-for-lufthansa-selskab/
Jag tror de har överskott av maskiner, inrikestrafiken i Sverige har svårt att hämta sig efter pandemin.Har dom överflöd av maskiner för sverige och kan avvar 2st till detta eller kommer det bli färre flygningar i sverige tro?
Alla avgångar där går väl med 320 idag, så de borde ju vara safe enligt det som skrevs.Även CPH är ju utsatt med 320 iofs men verkar ibland få E195.Man får väl hålla tummarna för att de inte sätter in den på Arlanda-Wien.
BRA till Star Alliance!Är det inte märkligt att LH-gruppen inte kan fixa detta internt istället för att hyra in kapacitet från ett svenskt bolag?