Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

JNH

Medlem
Nu står det en notis om att det finns en uppdatering av appen att hämta, fast när jag söker efter uppdatering finns ingen. Senaste gången den uppdaterades är för två dagar sedan. Apple-enhet.
 

mha321

Medlem
Egentligen galet. Har hört tidigare att krav på att konstant ändra lösenord gör att folk undviker komplicerade lösenord
Det är tydligt dokumenterad research och de flesta seriösa organisationer som ger ut råd om säkerhet säger precis så, ja.

Intressant nog verkar det inte slå på alla. Jag har inte bytt lösenord på rätt många år. (men jag har nog en 35-40 slump tecken i det så jag är inte speciellt orolig.,..)
 

Jannes

Medlem
Nu står det en notis om att det finns en uppdatering av appen att hämta, fast när jag söker efter uppdatering finns ingen. Senaste gången den uppdaterades är för två dagar sedan. Apple-enhet.
Jag fick samma, notis om ny version, men jag hade den redan. Version 5.15.0 iOS.
 

mha321

Medlem
Jag fick samma, notis om ny version, men jag hade den redan. Version 5.15.0 iOS.
Min gissning är att det finns ytterligare en nyare version, men den är antingen inte godkänd av apple/google alls ännu och finns därmed inte för någon, eller så ligger den i någon rolling update där vissa har fått tillgång till den men inte alla ännu. Och man har inte tänkt på det när man byggt den.

Otroligt irritirande när den inte fungerar. Lite irriterande och helt meningslös när den fungerar...
 
  • Gilla
Reactions: hco

Jannes

Medlem
För mig stod det att nya versionen var just 5.15.0 som jag redan hade, men visst kan det ju vara nästa version som spökar.
 

henke12

Medlem
Känns som det var mkt strul med denna uppdatering för iOS.
Jag blev utloggad massa gånger, och meddelande om att uppdatering fanns vilket inte var sant.
Löstes genom in-/utloggning.

Verkar ju även vara många med mig som haft strul med flightlog(historiska flighter)
 

Fredah

Medlem
Tack, då låter det ju som att det funkar på bokningar gjorda före den 22/1.

Jag ser inte heller bio på mina bokningar i appen. Står bara SAS Plus Pro, inget med bio. Men har det i bokningsbekräftelserna så det är nog lugnt.
Jag har samma problem. Passade på att kolla när jag hade ett annat ärende med kundtjänst och det är helt klart appen som visar felaktig info.

Vore ju trevligt om den visade både bokningsklass (bokstav) och light/smart/pro osv.
 

adhoc76

Medlem
Nåt är ordentligt knas med den senaste uppdateringen (iOS). Menyn i botten (ipad) har försvunnit så appen är oanvändbar.
 

Jannes

Medlem
Menyn är kvar för mig på iPhone, men fick samma pop-up om ny version (samma version, fjärde pop-up) men nu är gränssnittet väldigt långsamt. Menyerna hackar när man rullar upp och ned, ser förjävligt ut. Omstart av app gjorde inget, näst är väl omstart av mobil och sen ominstallation av app.
 
Toppen