Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Sista dagen idag, en riktigt bra deal på Saddler-bag på Åhlens, jag var precis där och köpte en!
AO-BW-7-2023.png
 
Sista dagen idag, en riktigt bra deal på Saddler-bag på Åhlens, jag var precis där och köpte en!
Visa bifogad bild 147990
Jag har en sådan sedan tidigare. Älskar den, det enda tråkiga är att den gjorde mig besatt av att ha en matchande nessesär från Saddler vilket ledde till att jag lade 800kr på en tandborstförvaring som bara jag kommer att se
 

jerixon

Medlem
Jag själv köpte för ett par veckor sedan Arket "72-Hour Duffle"
Än så länge är jag positivt överraskad. Hde väskan som 1-bag till Washington DC för en långhelg och det fanns gott om rum minst sagt.
Köpte även en "48 hour tote" och "36 hour tote" då jag hittade dem på bra pris och gillar väskor.
Ska bli roligt att testa vidare =)
 

BND

Medlem
Saddler Orlando finns i SAS-shoppen för ett i mitt tycke bra pris. ~2800 m frakt +2700 Eb på köpet före ev kortbonusar.

Är väl typ samma som Ulricehamn som nämnts tidigare i tråden.
 

Piffsan

Medlem
Någon som har någon erfarenhet utav denna?
Undrar också om någon har erfarenhet av Printisso. Funderade på den mjuka kabinväska. Verkar vara smidigt med det separata fickan för passet.

 
Last edited:
Någon som har en rabattkod hos Tumi? Är sugen på att beställa en 19 DEGREE ALUMINIUMContinental Carry-On 56 cm Silver
I övrigt, någon har som erfarenhet från den?

@simon_says91 har den i ALU, jag har den i Poly.
Jag tycker Aluminium är för tungt, i övrigt är väskan kanon :)
Svarat dig @DanielSpecial på ditt PM.

Med tanke på priserna TUMI tar nu jämfört med när jag köpte väskan är det fan inte värt längre. Om du inte har en etta följt av många nollor på kontot och inte bryr dig om priset och vill ha något snyggt, absolut!

När jag köpte min väska fick jag den för 600 EUR, på svenska sidan nu kostar den ju 14 000SEK....:rolleyes:
 

Jonas C

Medlem
Svarat dig @DanielSpecial på ditt PM.

Med tanke på priserna TUMI tar nu jämfört med när jag köpte väskan är det fan inte värt längre. Om du inte har en etta följt av många nollor på kontot och inte bryr dig om priset och vill ha något snyggt, absolut!

När jag köpte min väska fick jag den för 600 EUR, på svenska sidan nu kostar den ju 14 000SEK....:rolleyes:
Går väl inflation på alla väskpriser. Köpte min RIMOWA för €640 för tre år sedan. Nu kostar samma väska 13.700kr på den svenska sidan.
 
Går väl inflation på alla väskpriser. Köpte min RIMOWA för €640 för tre år sedan. Nu kostar samma väska 13.700kr på den svenska sidan.
Med Rimowa livstidsgaranti köper jag hellre den än TUMI, om man ändå ska slänga ut så mycket pengar. Dock ska man vara beredd på att Rimowa vad jag förstått har ingen egen leverantör av garantiärenden i Sverige utan man måste skicka väskan utomlands. NK var väl leverantörer av sånt förut men dom har ju slutat sälja Rimowa helt nu, liksom Strandlins som också hade bra priser före LVHM tog över skeppet.

Tumi erbjuder ju endast 5 år på sina väskor, kan säkert få lite grejer fixat om man är trogen kund men ska nog inte förlita sig på det.
 
Toppen