Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

NotRyan

Medlem
Men det är inte Lifetime Elite+. Om det hade funnits något Lifetime Elite+ så hade det varit skapat av SkyTeam och varit möjligt för alla medlemmar i ett SkyTeam kopplat lojalitetsprogram att uppnå, men så är det ju inte.

Flying Blue Platinum for Life är skapat av Air France/KLM.
I praktiken har man lifetime Skyteam Elite+ som att man i praktiken har Star Alliance Gold som lifetime Gold i Eurobonus. Allianserna har ju inga egna bonusprogram, utan det är de enskilda bolagen som har kundrelationen och också lojalitetsprogrammen, sedan har allianserna skapat bolagsöverskridande förmåner för medlemmarnas statuskunder.
 

Lynx

Medlem
Gällande ev Life time Diamond inom EuroBonus som det enligt uppgift ska komma besked om inom några månader tänker jag att om SAS är smarta så införs det inte förrän 2025 för de medlemmar som varit Diamond i 10 år i rad - men kommuniceras redan nu - ett bra sätt att behålla alls Diamond i övergången till Sky Team. Inför man det 2024 så riskerar man bara att folk cashar in och sen arbetar upp status inom *A
 

lillemannen

Medlem
Gällande ev Life time Diamond inom EuroBonus som det enligt uppgift ska komma besked om inom några månader tänker jag att om SAS är smarta så införs det inte förrän 2025 för de medlemmar som varit Diamond i 10 år i rad - men kommuniceras redan nu - ett bra sätt att behålla alls Diamond i övergången till Sky Team. Inför man det 2024 så riskerar man bara att folk cashar in och sen arbetar upp status inom *A
Tror du det verkligen att det är så många, så att detta skulle vara ett problem för SAS? Speciellt som man nu vill behålla LTG? Om vi nu som har klarat av att ha 10 år i rad att vara Diamond, så är det säkert inte 11 år något problem om man nu vill ha status där.
 

Lynx

Medlem
Tror du det verkligen att det är så många, så att detta skulle vara ett problem för SAS? Speciellt som man nu vill behålla LTG? Om vi nu som har klarat av att ha 10 år i rad att vara Diamond, så är det säkert inte 11 år något problem om man nu vill ha status där.

Vad jag menar är att om man inför det 2024 så försvinner incitamentet att stanna kvar hos SAS när man går över till SkyTeam - om man väntar ett år så kan man med sig de bästa kunderna i övergången och de får uppleva det positiva (förhoppningsvis) med den nya alliansen. Om jag skulle få LTD i vår när det är 10 år så finns det inget direkt incitament att vara lojal med SAS
utan kan då bygga upp Gold inom *A med thai, singapore, Lufthansa mfl istället - särskilt om det kommer någon status match
 

lillemannen

Medlem
Vad jag menar är att om man inför det 2024 så försvinner incitamentet att stanna kvar hos SAS när man går över till SkyTeam - om man väntar ett år så kan man med sig de bästa kunderna i övergången och de får uppleva det positiva (förhoppningsvis) med den nya alliansen. Om jag skulle få LTD i vår när det är 10 år så finns det inget direkt incitament att vara lojal med SAS
utan kan då bygga upp Gold inom *A med thai, singapore, Lufthansa mfl istället - särskilt om det kommer någon status match
Vi är några i alla fall som redan har 10 år i rad så förstår inte ditt resonemang att man inte skulle kunna ge LTD om man nu skall ge LTG när man går över till Skyteam. Varför skall du vara lojal om du då har LTG? Eller man blir mer illojal när man är Diamond tror du? I min värld är det precis den moroten och payback time för att få Diamond till bli kvar framöver.
 

Lynx

Medlem
Vi är några i alla fall som redan har 10 år i rad så förstår inte ditt resonemang att man inte skulle kunna ge LTD om man nu skall ge LTG när man går över till Skyteam. Varför skall du vara lojal om du då har LTG? Eller man blir mer illojal när man är Diamond tror du? I min värld är det precis den moroten och payback time för att få Diamond till bli kvar framöver.

LTG finns redan så det är inte det jag syftar på och jag har själv Diamond sen start. Själviskt får SAS gärna ge mig LTD nästa år! Men om de säger - ge oss ett år till av din lojalitet medans vi går över till SkyTeam så får du LTD 2025 så skulle jag definitivt sett till att jag får det. Om jag får det 2024 kan jag lika gärna lägga mina resor till annat bolag inom *A och bygga upp min status där och sen bara njuta av mitt LTD på SAS när jag ”måste” flyga med dem eller skyTeam.
 

Abbs

Medlem
Förövrigt kommer kraven för LTD vara högre än LTG - pandemistatus mm. räcker inte, det är intjänade år med flyg som gäller. Enligt SAS EB personal.
 

mha321

Medlem
Förövrigt kommer kraven för LTD vara högre än LTG - pandemistatus mm. räcker inte, det är intjänade år med flyg som gäller. Enligt SAS EB personal.
Blir det avbrott vid pandemin så lär de åtminstone inte få problem med för många lifetime. Det var nog väldigt få som inte fick något med avbrott. Men om de inte räknar det som ett avbrott, utan bara hoppar över det året, så är det ju ganska rimligt. Man undrar ju dock om de också tex skulle räkna bort multiplicering-kampanjerna också. De har mycket att dribbla med där om de vill hålla antalet på lagom nivå.
 
Tittade på telefonen nyss och såg att sista poängsumman från senaste resan har ramlat in. Nu är jakten över på guldet...


Screenshot_20231007_065316_Samsung Internet.jpg


Blir det avbrott vid pandemin så lär de åtminstone inte få problem med för många lifetime. Det var nog väldigt få som inte fick något med avbrott. Men om de inte räknar det som ett avbrott, utan bara hoppar över det året, så är det ju ganska rimligt. Man undrar ju dock om de också tex skulle räkna bort multiplicering-kampanjerna också. De har mycket att dribbla med där om de vill hålla antalet på lagom nivå.
Vet inte om det skulle vara bättre att köra som Finnair som har det på x antal baspoäng. Hur många poäng tjänar exempelvis någon som har ett Travelpass inrikes på ett år i poäng i snitt?

Jag var en som missade EBD under 2020, men fick det förlängt. Dock flög jag extremt mycket innan pandemin, även under 2021.

2015 = 94 000 bas
2016 = 165 000 bas
2017 = 345 000 bas
2018 = 92 000 bas (var jag bitter på SAS att jag inte fick Pandion)
2019 = 91 000 bas
2020 = 25 000 bas (förlängdes)
2021 = 165 000 bas (förlängdes ändå på grund av covid)
2022 = 99 000 bas
 

henke12

Medlem
Tittade på telefonen nyss och såg att sista poängsumman från senaste resan har ramlat in. Nu är jakten över på guldet...


Visa bifogad bild 146497



Vet inte om det skulle vara bättre att köra som Finnair som har det på x antal baspoäng. Hur många poäng tjänar exempelvis någon som har ett Travelpass inrikes på ett år i poäng i snitt?

Jag var en som missade EBD under 2020, men fick det förlängt. Dock flög jag extremt mycket innan pandemin, även under 2021.

2015 = 94 000 bas
2016 = 165 000 bas
2017 = 345 000 bas
2018 = 92 000 bas (var jag bitter på SAS att jag inte fick Pandion)
2019 = 91 000 bas
2020 = 25 000 bas (förlängdes)
2021 = 165 000 bas (förlängdes ändå på grund av covid)
2022 = 99 000 bas
Ser ungefär ut så hos mig också. Vi får ge oss till tåls ”några månader”
 
Toppen